9. 7. 2022 ROCKOVÁNÍ U STOLINŮ VOL. 4

 


Když jsem byl nedávno v Hořicích na májové veselici, zaujali mě tam No Body Boys. A už tam jsem zahlídnul leták na akci nazvanou ROCKOVÁNÍ U STOLINŮ. A protože hospoda U Stolinů je nějaké 4 km od mého bydliště, nebyl důvod nezajít podívat se na ně znovu. Hospodu U Stolinů jsem navštívil naposledy téměř před třiceti léty, když jsme tam utíkali z kurzu společenského chování a tance, konané v protější sokolovně, před nemilosrdným vyučujícím manželským párem Krtičkových. Tenkrát to byl hnusnej pajzl. Ovšem už nějakou dobu se proslýchá, že hospoda je opravená, zvelebená, vylepšená. Takže další důvod proč se tam jít podívat. Punkužel to zas tak idylické nebylo, protože jsem na koncertě nemohl požívati piva. Respektive mohl, ale z preventivních důvodu jsem nepožíval. Druhý den jsem musel ráno vstávat a 8 hodin šoférovat. S mým řidičským umem bylo třeba být naprosto čistý. Takže jsem požíval fakt skvělé točené nealkoholické pivo s příchutí grepu, od mnou opovrhovaného smíchovského pivovaru. Po zaplacení vstupného jsem se pozdravil s kámošema a šel sledovat kapelu VPR, která právě začínala hrát. Je pravda, že si punk doma nepustím, ale když nebylo do čeho píchnout, tak proč nezajít na takovou kapelu. Co k tomu napsat? Při jejich vystoupení začalo pršet a většina z několika přítomných punkových hlav se  buzerantsky schovávalo pod deštníky, aby na ně náhodou nespadla kapka vody a májový deštík jim nerozmočil jejich nabarvené natužené číro. Když to porovnám s punkáčema, na které jsem zvyklý z Obscene Extreme festu, musím se smát. TO jsou pankáči, který se váleji ve sračkách, jsou šťastní a zfetovaní. Ne ty co maji půllitr u tlamy a nechají hrát kapelu pro prázdné hlediště. Ostuda! Druhá kapela měla být Bestie, ale nevim proč, byla nahrazena kapelou WOSA, která se mi líbila. Měli šikovného zpěváka, který ač to z videa nevypadá, fakt uměl zpívat. Stejně tak sympatická basačka. A vůbec všichni byli takoví fríí a v pohodě a jejich rockové písničky se mi prostě líbily. Třetí v pořadí byli zmínění NO BODY BOYS, hrající směs všeho možnýho. O mě je známo, že se mi píčoviny líběji a No Body Boys je přesně to, co občas chci vidět naživo. Zhýčkaní pankáči, tou dobou už celkem slušně potácející se v opilosti a padající na zem ale byli jiného názoru a jejich omezený hudební názor se neslučoval s produkcí Štěpánovy kapely. Ne všichni samozřejmě. Jen tak co jsem zaslechl z prořídlého davu po skončení. Hele, každej jsme ňákej. Mě ke štěstí stačí trocha toho metalu a dobrýho piva. Někdo potřebuje true punk. Já si vystačil  a spokojeně kýval hlavou do všemožných rytmů při No Body Boys. Další kapelou, která přišla na paškál, byla JEDNOTA KOLÍN. Kapelu uvedla zmíněná legenda Štěpán (zpěvák No Body Boys a následujících V.V.Ú) a docela jsem valil oči. Jeho uvedení mi bylo tak trochu v rozporu s tím, co pankáči obvykle vyznávají. Uvedl něco ve smyslu, že v dnešní divné době, když se někdo nazve vlastencem, hned z něj lidi dělaji nácka a fašouna. Při tom naznačil gesto Hitlerovy zdravice. Kdyby to někdo vytrhnul z kontextu, mohl se v Novobydžovském zpravodaji skvět palcový titulek U STOLINŮ SE HAJLOVALO. Ne, samozřejmě to tak nebylo. Štěpán je šoumen a vypravěč a prostě jen chtěl podtrhnout názor, že považovat někoho za nácka jen proto, že je vlastenec je zcestné a to i když má kapelu hrající Oi! muziku s vlasteneckými texty silně lpějících na naší rodné vlasti. To si samozřejmě myslí každý normální člověk, jen posraní levičáci budou pořád jebat a každý kdo tu nechce multikulti a bandu zelených čuráků, je pro ně nácek a fašoun. Toliko tedy k zajímavému uvedení kapely Jednota Kolín, která, jak Štěpán slíbil, měla opravdu parádní texty vlastenecky založené, hrdě se hlásící k naší vlasti, předkům a národu. Tohle je přesně to, co debilové označují za náckovství. Hudba se mi taky líbila, projev zpěváka taktéž. Ten večer se mi líbili ze všech nejvíc. Jenom škoda strááááášně dlouhé přípravy nástrojů a zvukovky, určitě delší než jednu hodinu. Pro člověka, který je na ovocném nealkoholickém pivu, je tohle vždycky peklo. Poslední kapelu, V.V.Ú dávám jen dva songy, abych se přesvědčil, že je všechno v pořádku (bylo) a jel jsem domů, neboť se ozývala únava a potřeboval jsem ráno být fit. Akce to byla určitě povedená a věřím tomu, že pankáči a jiní přítomní tam pařili až do ranních hodin. Nejsem si však jistej, jestli 250Kč za vstupné dokázalo čtvrté rockování u Stolinů zaplatit, protože na můj vkus tam bylo prostě málo lidí. 

Žádné komentáře:

Okomentovat