ETERNAL HATE FEST 15.7.2023


15.7.2023 jsem smrděl v práci, kde na výrobní hale byl vzduch jak v prdeli a vedro jak v piče, takže jsem se Eternal Hate Festu nemohl zúčastnit, ale protože můj věrný severský přítel měl cestu kolem, na tenhle festiválek zavítal a sepsal k tomu trochu romantiky, kterou si můžete nyní natlačit do hlav...

... Celý minulý týden jsme s manželkou v rámci dovolené navštěvovali všelijaké sakrální památky, různé kláštery, kostely, kaple a podobná místa v jižních Čechách, poněvadž to máme rádi. Ovšem po návštěvě kláštera ve Vyšším Brodě už hrozila indoktrinace křesťanstvím. Naštěstí se v nedalekém Nýrsku v sobotu konal dvacátý ročník Eternal Hate Festu. Naše duše budou zachráněny... Ubytovali jsme se v Kdyni, protože nic bližšího Nýrsku jsme už nesehnali a hurá na fest. Na tomto festivalu, potažmo na blackmetalovém festivalu, jsem byl poprvé, tak jsem byl zvědav, jak se liší blackový fesťák od těch běžných, které navštěvujeme. Auto jsem zaparkoval nedaleko areálu, nacházejícího se na kraji města a hurá do fronty na vstupenky. Fronta nebyla dlouhá a šlo to rychle. Sotva jsme vstoupili a už začala hrát rakouská kapela VINTERSTILLE. Zaujal mě zpěvák v lederhosen, kloboučku a s corpsepaintem na xichtě. 


Co mě nezaujalo, byla hudba. Šli jsme okouknout, co areál nabízí. Je to sympatické místo a má i sjezdovku, která ale vzhledem k třicetipěti stupňům, které v ten den panovaly, zela prázdnotou. Stánky s merchem a hudbou, co se běžně nedá moc sehnat, stánky s nápoji (jako řidič jsem pil pouze znamenitou železitou minerálku s příchutí citrónu, zatímco moje žena si smáčela sosáček v pšenici Mill Heist z plzeňského pivovaru Plzeňský bandita, kterého jsem ochutnal a chutnalo). Stánky s jídlem nabízely klobásy, kuřecí stripsy s hranolkami, guláš, burgery a podobné pochutiny. Před všespalujícím sluncem se dalo schovat do pivního stanu. Produkce je slyšet celkem bez problémů po celém areálu. Co naopak není moc slyšet, je rodný jazyk. Řekl bych, že 87,9% účastníků je německy mluvících. Jako další kapela nastupuje KREMATORIUM


Chlapci v kuklách hráli takový ten německý blackmetal. Pod pódiem se to docela zaplnilo. Pár songů vydržím, ale slunce je v tento den opravdu zničující. Jdu si koupit další minerálku a sednout do stínu. Kolem půl páté jakýmsi rituálem zahajuje svůj set MURRUM. Kapela až z dalekého USA. Na basu jim vypomáhá kytarista ze Sekhmet. Za mě dobrý. Je docela sranda poslouchat písně o mrazu a blizardu, když ti teče čůrek potu mezi půlkama... 


V mezičase vyrážíme na korzo ven z areálu do stínu staletých dubů a samozřejmě na vynikající železitý nápoj. Vedro je stále zničující. Na pódiu se mezitím objevily dvě šibenice. Nezbytné intro a na scénu už vstupují muzikanti s šátky přes obličej, kapucemi na hlavách a s oprátkami u pasu. Plnoštíhlý zpěvák máchá velkým sekáčkem. Máme tu  další zástupce německého blackmetalu, WEHRHAMMER. Hodně jejich kamarádů je přišlo pozdravit. Na můj vkus je té němčiny nějak moc. Jdeme tedy něco pojíst a hlavně do stínu. Slunce je pořád vysoko a nemilosrdně žhne. 



Na to, jaké je vedro, moc podroušených není vidět. Po sedmé hodině večerní zazní melodické tóny kapely KALMANKANTAJA. Příjemná změna po tom dojčlanďáckém kolovrátku. Zaslechl jsem nějakou kritiku na syntetizátor, ale mě se to líbilo. Tentokrát jsem vydržel celý set. Jdu si asi pro šestou sodovku (občas upiju ženě pšenici) a ještě jsem nebyl chcát. Všechno vypotím, takže ani nemohu poreferovat, jaké zde mají záchody, ale kdesi vzadu jsem viděl nějaké chcací rakety a ToiToi. Vše, co se toho dne odehrávalo, byla pouze předehra pro inferno jménem SEKHMET. Slunce konečně zalezlo a trošku se ochladilo (z 35ti na 34). To co předvedli kluci z Děčína se jen tak v našich končinách nevidí a konečně!! z pódia zazněla čeština. Audiovizuální zážitek, lehce divadelní, zaujal i manželku. Celý set nespustila z pódia oči. "Dobrá šou" okomentovala. Ještě, že je zvyklá z domácích zabijaček a podobné výjevy jí nečiní problémy. Naprosto parádní pódiová prezentace spojená s parádní hudbou. Chvíli jsem hledal čelist na zemi. To se musí vidět na vlastní oči. A jako grande finale vypalovačka od oblíbenců autora tohoto blogu, Darkthrone - I´m The Grave Of The 80´s, zapěnou společně se zpěvákem z Murrum. 


Sympatické na tomto festivalu je, že se plus mínus dodržuje daný program, takže si člověk může dojít pro železitou sodovku s příchutí citronu, nebo na procházku k lesnímu divadlu opodál, aniž by mu něco z produkce uniklo. O kapele SARGEIST jsem se v promo materiálech dočetl, že se jedná o Finy. Jaké bylo moje překvapení, když zpěvák po vynikajícím intru, kdy se po areálu rozvonělo kadidlo (kadidelnicí mával pěvec při intru), oslovil publikum perfektní češtinou: "Uctívejte Satana!" V tu chvíli byly naše duše očištěny... Umělci v sutanách spustili totální blackovou smršť. Jeden z kytaristů odehrál celý set jakoby v extázi. Oči obrácené v sloup a podivné pohyby při hře. 


Moje žena, která stála po mé pravici, jak jsem si po očku všiml, už nějakou dobu zívala a byla na ní vidět únava. Patří jí můj velký obdiv za to, že v tom parnu vydržela celý den u hudby, která ji téměř nezajímá... Bylo jasné, že na GRAVELAND už nedojde. A jak se liší blackmetalový festival od těch běžných, které navštěvujeme?? .........hlavně hudbou. Kdo by to byl býval řekl? Jednodenní formát mi docela vyhovuje. Je pravdou, že na tomto festu je trošku jiné osazenstvo, převážně německy mluvící, jiné motivy tetování, triček, jiná muskulatura, ale jinak pohoda, jak ji známe i z jiných festivalů. Nezaznamenal jsem žádný konflikt a policii viděl asi dvakrát projet kolem. Eternal Hate Fest můžu jen doporučit. Nevím, jestli na příští ročník zavítám, ale rád bych.


Prozradím na SODíka, který tenhle report sesmolil, že je to rozhodně to nejdelší co kdy ve svém životě napsal. Díky za to!! Kdo by chtěl vidět pár stejně kvalitních fotek, jako kdybych to fotil já (rozuměj nekvalitních), klikni na DALŠÍ INFORMACE a je to. Pokud ti někdo poslal odkaz přímo na tento report, nikam klikat nemusíš.













































 

Žádné komentáře:

Okomentovat