16. 11. 2019 TRAKTOR, FOREST JUMP



Můj severský přítel (zdravím Láďu) se byl podívat na Traktory v době kdy jsem já byl na Aggressive Tyrants,  a sepsal pár zajímavých informací, které tu nemůžou chybět...

Takže asi takhle. Zatímco se Dan vypravil do Přelouče na death, grind, thrash, Péťa do Chrudimi na punk, tak já se vydal na HEAVY METAL. O kapele Traktor jsem už slyšel dříve a viděl i nějaký jejich klip a když mi bratr nabídl lístek zdarma (jinak 390,-), tak jsem moc neváhal. Jak známo u nás (Ústí nad Labem a okolí) moc podobnch akcí není. Co mě překvapilo, byl početný dav před KD Střelnice v Děčíně (zde jsem byl naposledy v roce 88, nebo 89 na koncertě Vitacitu .-o)). Fanoušci kapely Traktor se skládají převážně z osob dříve narozených ale i nějaká omladina se našla. Příjemný byl počet hezkých žen na které se dalo koukat.
Jakožto řidič jsem si nemohl dát Plzeň, kterou v objektu čepovali do kelímků z logem kapely. U šatny byl i obležený stánek s obstojným množstvím merche. Každá druhá osoba na sobě měla nějaký ten Traktor hadr. Jenom já, trapák, triko ObsceneExtremeFestival.
Horší byl narvaný vlez do sálu. Naštěstí tam mají ještě jeden v zadní části. Po příchodu už hrála předkapela Forrest Jump, jejíž zpěváka můžete znát jako moderátora z tv Rebel. Hrají jakýsi moderní metal, který mě osobně moc nebaví, ale odezva z publika byla více než slušná a chlapci z kapely byli docela nadšení . 
Začala úprava pódia a bylo jasný, že za plachtou z logem kapely se skrývají zajímavé věci.
Zazněly první tóny a sálem zazněl sborový zpěv fanoušků. Byl jsem jeden z mála co mlčel :o). Je vidět, že kapela roste (ikdyž to jsou už postarší pánové, můj věk a výše ) a s ní i základna věrných. Popravdě takhle udělaný pódium jsem nečekal. Na vyvýšeném stupni v zadní části byly zprava bubny, zleva klávesy postavené stylově na části lidské kostry. Držáky mikrofonů zpracovány podobně do páteří a kostnatých rukou. Co vypadalo hodně dobře byla zadní projekce stylizovaní do šachovnice (turné se jmenuje po poslední desce ŠACHOFFNICE TOUR), kde byly promítány různé výjevy a klipy kapely. K jedné písni si vypůjčili grafiku od Queens Of The Stone Age z klipu Go With The Flow (tu část se slečnou)  což mě docela pobavilo.


Jak jsem psal výše, lidi v sále se dobře bavili a odzpívali většinu písní společně s kapelou. Paní (tak kolem 55) přede mnou odzpívala celý koncert. Po všem tom murmuru, growlingu, řvaní, ječení na který jsem zvyklý z akcí, které běžně navštěvuji, je docela fajn rozumět o čem, že umělci pějí :o) . 
Kapela sama působila sympaticky jak komunikací, tak neskrývaným nadšením z přijetí, neboť se jednalo o jejich první koncert v Děčíně.
Chvílemi mi přišlo, že na Střelák zavítali KISS. Pyrotechnika, světla, plameny (ty mě ale sraly, protože i bez nich bylo v narvaném sále vedro k zalknutí).
Tak abych to shrnul. Koncert se mi líbil. Vynikající zvuk. Profi produkce. Jejich triko si nekoupím ani cd, poslouchat doma to nebudu, ale jestli přijedou třeba za rok, jdu klidně znovu.
PS : Takhle nějak by  mohl znít Kabát, kdyby se nevydali špatnou cestou.










Žádné komentáře:

Okomentovat