21. 2. 2020 BRUTALLY DECEASED / MALLEPHYR / THE SHIVA HYPOTHESIS / LEGION


Přestupný rok si se mou pěkně vytřel prdel a tak se stalo že se všechno oproti předchozím rokům otočilo a tahle akce ze zatím plánovaných koncertů, kterých se chci v letošním roce účastnit, se stala jako jediná, která se koná v mém volnu, takže si nemusím brát dovolenou, nebo jít na koncert po práci a druhý den vstávat v pět do roboty. A co rohatý pán nechtěl, ještě jsem si to musel odřídit za volantem. I tak ale už teď na začátku téhle snůšky výkalů můžu prozradit, že nutnost řízení a následného nepožívání piva nezabránila mému nadšení z koncertu. Měl se mnou vyrazit i medvěd, toho času už práce schopen, jenže jak byl tak moc dlouho ochořelý, tak se mu po práci u kapitalisty zastýskalo, že místo toho, aby jel se mnou na boží koncert, vymluvil se, že musí v sobotu do práce, protože kapitalistovi hoří koudel u prdele. Magi naopak trávil páteční večer na odpolední směně a Tomáš to dotáhnul k dokonalosti, když na víkend odjel pracovně do Ostravy. Jejich smůla... Vyrazil jsem tedy sám a přesně ve třičtvrtě na dvacátou hodinu, tedy v čas, kdy se mělo začít hrát, jsem vstupoval do hradeckého klubu Továrna. 


Už venku v areálu Pilnáčkovy továrny bylo jasné, že se začalo o chvilku dřív. (Pár vteřin? Minut?) Po otevření dveří na pódiu již buráceli LEGION se svým satanským deathmetalem. Zaplatil jsem vstupné 250Kč, podal pořádajícímu ruku a dál se věnoval už jen muzice, která ten večer byla skvostná. Legion hráli ve třech a trošičku tím trpěl zvuk, který byl jak říkám já "hluchý", což má většina kapel, která má v sestavě jen jednu kytaru. Legion jsem si doma nikdy nepustil a asi to budu muset napravit, protože ta jejich muzika měla hlavu a patu. Nebo spíš rohy a kopyta. Opravdu dobré. Deathmetal trochu zasmrádlej blackem se musel líbit každýmu. A komu se nelíbil, tak kecá. Pro mě velké překvapení hned na úvod. Vokalista a kytarista v jedné osobě s vizáží samotného satanáše zvracel slova skrz  kozlí bradu a jeho kumpáni ho doplňovali svými tlustými strunami a blánami (rohatých panen). Já vím, ten popis zní debilně i ode mě, ale co naplat. Já to tak viděl i slyšel. Závěrečný cover Jáma Pekel od věhlasných Master´s Hammer si myslím hovoří za vše. Já byl nadšený, ostatní spokojení. Klub byl poměrně slušně zaplněný. Na druhou stranu je to malý klub a i kdyby tam bylo třicet lidí, bude vypadat zaplněně. Odhaduji návštěvu něco kolem 60ti hlav (???) Po skončení jsem si došel pro pivo nealkoholického typu, značky Bernard. Bohužel ho neměli vychlazené, takže nemůžu chválit. Škoda.


Po povinném vyvětrání na čerstvém vzduchu jsem se vrátil do klubu na druhou kapelu, jíž byla holandská black deathová mlátička SHIVA HYPOTHESIS. Nevím teda jak ostatním, ale přišlo mi, že se kluci snaží hrát grindcore ale furt jim z toho leze blackmetal :-) Zvuk se maličko zhoršil. Zpěv byl chvílema utopený, chvílema zase moc nahlas. Bicmen do toho mlátil jak smyslůzbavenej. Však taky vypotil středně velký kyblík potu. Měl vedle sebe i gong a připravené chlupaté paličky které použil právě na gong a činely ale bylo mu to hovno platný, protože to nebylo slyšet. Ovšem zpěvák zaslouží absolutorium. Bravurně zvládal všechny polohy zpěvů od čistých, přes blackový skřehot a deathový murmur až po jakési hrdelní mručení. Jestliže zpěvák zaslouží pochvalu, tak naopak ránu mezi oči zaslouží ožralý blb, který svojí existencí otravoval život jak ostatním v hledišti, tak i kapele samotné. To když si položil kelímek s nápojem těsně vedle elektroniky s krabičkama pro basáka a podařilo se mu to vylejt. Svými vrávoramými pohyby se pak snažil svoji malou katastrofu zlikvidovat, což se mu podařilo až když mu uprostřed písničky bassman hodil ručník, se kterým to všechno vytřel. Když to vytíral, nejednou jsem ho už viděl válejícího se na odposlechu pod nohami muzikantů, ale vždycky to nějak vybral, zamotal se a nakonec to vzorně uklidil a vrátil se k otravování ostatních. Ale tohle by se prostě nemělo dít. Všechno dobře dopadlo a tak sympatičtí Holanďani dokončili svůj set plný komplikovanějšího blackmetalu a opět museli být všichni spokojení, zvlášť když se v průběhu vystoupení vyladil zvuk. 


Po skončení opět na vzduch, protože v klubu se během chvíle udělalo vedro. Nějaké fungující odsávání by neškodilo. Na řadě bylo druhé pito, které bylo bohužel také teplé. Škoda. Třetí kapelou na pořadu večera byli MALLEPHYR, s nimiž jsem již měl tu čest. Jenže když jsem je viděl naposledy, kolovalo mi v žilách víc alkoholu než krve, takže tohle pro mě vlastně byla premiéra. A bylo to velmi vydařené. Zvuk byl v pohodě. Hudba, jíž se prezentovali, blackmetal s deathovým vokálem, rovněž. Zpěvák a kytarista v jedné osobě s vizáží Leonarda DiCapria to odbékal na výbornou, zbytek kapely to odřezal na tutéž známku. Bylo to opravdu dobré. Tak dobré, že jsme si vyřvali přídavek a kdyby to čas umožňoval, vyřváváme si přídavky ještě teď. Vskutku výborné!!


Na řadě byl opět čerstvý vzduch a pak poslední kapela večera BRUTALLY DECEASED. Párkrát jsem tenhle český Dismember už viděl. Někdy se mi líbili, jindy ne. Včera to byla ale naprostá šleha. Takhle kanální vokál, jakým disponuje zpěvák Michal, těžko pohledat. Znělo to jako když se stokou valeji splašky poté, co na TV Nova začnou dávat Ordinaci. Prostě totální kanál. V dobrém slova smyslu samozřejmě. Zvuk byl výtečný a tak nás kytary seřezaly na sračku. Co víc k tomu napsat? Nic. Tohle prostě nemělo chybu! Hučet v uších mi bude nejmíň do středy. 


Po skončení Brutally Deceased jsem zaskočil zakoupit jejich vinyl. No jo, prostě jsem musel. Těžce návykové to bylo. Bylo to jako když náhodou potkáte za letního odpoledne kámoše, kterej jde na pivo. Prostě musíte jít s ním. Já prostě musel mít jejich vinyl. Dneska jsem ho třikrát otočil a spokojenost. Cesta domů byla zajímavá snad jen tím, že za Stěžerama probíhalo tradiční srnčí safari na silnici, ale jinak nic. Domů jsem dorazil v půl jedný, spokojený s investovanými penězi. Mých 62,50Kč si každá kapela za svůj výkon zasloužila. Velký dík patří pořádající agentuře GRINDPA PROMOTION AND BOOKING která do Hradce vozí zajímavé kapely. Jen kdyby nebyl ten zkurvenej přestupnej rok a vyšlo mi toho víc když nebudu muset do práce...

Žádné komentáře:

Okomentovat