8.4.2022 - V.A.R./FLESHLESS/PAČESS


Opět jsem vyrazil sám, neboť nikdo neměl chuť, čas, vůli, peníze nebo všechno dohromady, aby jel se mnou. OK, beru to. V.A.R. a FLESHLESS kluci viděli už hodněkrát. Ale utekl jim Pačess, kde na bicí sesličce usedl jistý pan Martin "Marthus" Škaroupka, který drtí blány mimo jiné u hvězdných Cradle Of Filth. Kluci dali přednost jiným aktivitám. Já si vzal dovolenou a vyrazil na tuhle zastávku víkendového miniturné. A nebyl jsem sám kdo se přišel podívat. Když jsem po zaplacení vstupného 250Kč vešel do klubu, většina míst u stolů a na baru byla obsazena. Zakoupil jsem lahodného Birella a šel si sednout do opět nefungující hospody. V hospodě tábořili V.A.R. se svým skromným distrem. Stejně tak tomu bylo i u vchodu do klubu, kde měli svá distra Fleshless a Pačess. Začátek byl stanoven na dvacátou hodinu, ale čeká se do 20:35 hodin. To nastupují na scénu moji oblíbení PAČESS, které již nějakou tu dobu sleduju a obdivuju jejich beer-black-metal. V sestavě se pro toto turné (anebo nastálo??) objevil jak už jsem psal Marthus a byla radost ho sledovat při svojí bicí práci. S jakou lehkostí tenhle člověk mlátí do bubnů, prostě paráda! Setlist stejně jako loni na Příhrádku začíná parádní skladbou "Jako most k lidem", a jestli si tímhle flákem nezískají publikum kdekoliv jinde, tak už ničím jiným. Chymus řve do mikrofonu jako hlasivek zbavený, zpívá čistě, dává vzpomenout i na nižší polohy z dob Isacaarum a musím s čistým svědomím napsat, že se hodně zlepšil od doby co jsem ho viděl v pačessí družině pět poprvé. Zvuk byl od prvních tónů pěkný, hutný, čitelný, obě kytary byly slyšet (na rozdíl od již zmíněného Příhrádku). Když chtěli po třičtvrtě hodině slézt z pódia, většina z přítomných víc než šedesáti platících hlav (konkrétně to bylo 61 kusů, jak jsem se informoval u vstupu) si vyřvala přídavek. Většina z nich nejspíš asi nepoznala, že skladba kterou Pačess přidali, už ten večer jednou zazněla. Nejspíš toho nemají víc nacvičeného. Ale nikomu to nevadilo. Všichni museli být spokojení. Kapela s odezvou, návštěvníci s vystoupením. Bylo to fakt skvělé a určitě zatím nejlepší Pačess jaký jsem měl možnost vidět. A jsem rád, že ho za týden uvidím znovu v rámci Orthodox festu v Děčíně a v červnu znovu na Czech Death Festu.

Dávám si dalšího lahodného Birella a čekám. Čeká se 50 minut, než pódium obsadí staříci z V.A.R. Usměvaví kmeti (kromě kytaristy, ten není kmet, ten byl jen usměvavý) od začátku hrnou svůj alko-thrash´n´roll a opět musím podotknout, že toto byl jednoznačně nejlepší VAŘí koncert co jsem měl možnost shlédnout. Já v jejich věku budu mít problém vstát z postele a oni jen tak z nosu vyfrknout padesátipětiminutové vystoupení plné rychlých a méně rychlých rokenrolovětrešových skladeb. Mě by na jejich místě někdy kolem čtvrtého songu museli odvézt na dialýzu. Zvuk měli naprosto precizní. Strašná škoda, že atmosféra jejich koncertů není zaznamenána i na jejich hudebních nosičích. Nebo aspoň mě to tak přijde. Před jednou děkovačkou si nás zpěvák zavolal blíž prej Poťte blíž, já vám něco povim. No tak někteří šli blíž a pán za mikrofonem spustil, že Děkuju člověku bez kterýho by tady tohle nikdy nemohlo bejt, díky Lumíre... Místo ale aby ukázal nahoru do nebe, nebo dolů do pekla, ukázal do obecenstva. Fanoušek v první lajně se otočil směrem kam zpěvák ukazoval a ptá se týpka osamoceného na parketu To seš ty? Samozřejmě to nebyl Lumír. Lumír svou Ponorku už pozoruje z druhé strany... V klubu oproti minule byl naprostý nedostatek něžného pohlaví. Místo nich přední linii zaujmuli nějací dorostenci. Partička opilých výrostků, vzhledově bych je typoval na jinou akci, se snažila poctivě pařit ale moc jim to nešlo. Spíš se jen tak kymáceli a hopsali. Potřebovali by absolvovat školení na Obscene Extreme Festivalu. V.A.R. zahráli skladby z pravěku, zahráli novější věci a když chtěli odejít, opět se vyřval přídavek. Bylo to skvělé dědci!! Těším se na vás někdy příště!!

Tou dobou se v klubu nenacházela snad ani jedna dívka. Také jsem zaznamenal debilní chování některých jedinců, kteří měli nutkavou potřebu co dvě minuty z parketu chodit na svá místa ke stolům a zase zpět na parket. Samozřejmě jim bylo uplně u prdele, že tím lidi, kteří přijeli za muzikou a ne vyhýbat se jim aby mohli zalézt do hnízda a zase vylétnout, serou na to, že nejsou schopni vzít si svůj nápoj a držet ho v ruce. Co jsme kurva na plesu nebo co?  Po V.A.R. si jdu pro Birella. Záměrně nepíšu lahodného. Už když mi ho podával barman výměnou za 35Kč, upozorňoval, že mám smůlu, neboť tento nelahodný Birell nemá vylepšenou recepturu. Až u stolu když jsem se podíval na minimální trvanlivost, jsem zjistil toto:

Ale i tak byl dobrej... Při zvukové zkoušce posledních vystupujících, FLESHLESS, se kytaristá ptá bubeníka: Nabuzenej? Bubeník odpovídá: Nasranej! A člověče pro následující třičtvrtěhodinu to byl dobrý základ. Protože takhle nasraně znějící Fleshless jsem ještě nezažil. Jestli to bylo tím, že je většinou vidím na větších akcích a nedostanu se k nim tak blízko, ale stejně jako u Pačessa a u V.A.R. byl tohle absolutně nejlepší Fleshless co jsem měl možnost vidět. A asi jsem nebyl sám, kdo to vycítil, protože v průběhu vystoupení jistý prostovlasý mladík v tričku Krabathor rozpohyboval stojaté vody parketu poctivou pařbou. Něžně hopkající mlaďáci valili svoje pivem zmožené oči, jaké peklo se rozpoutalo. V malém prostoru pardubické Ponorky to ale není moc dobrý nápad. Naštěstí všichni ve zdraví přežili zkrácený set, který byl zapříčiněn tím, že Fleshless mají nového bubeníka a ještě toho nemají víc nazkoušeno. Zazněly prastaré skladby, zazněly skladby z aktuálního alba a také jedna žhavá novinka, která byla nahrána před třemi týdny a která měla v Pardubících svoji premiéru. Zvukově byli Fleshless, ač bez basy, velice precizní. A opět se přidával přídavek a rovnou několik a bylo to prostě boží ty vole! Když to všechno skončilo, hučelo mi v uších a teď když píšu tyhle píčoviny, hučí mi v nich pořád. Výborná akce!! Příští zastávka: ORTHODOX FEST DĚČÍN!!



Pro pár dalších fotek klini na DALŠÍ INFOMRACE. Za předpokladu, že ti někdo poslal odkaz přímo na tento report, nikam klikat nemusíš.


























Žádné komentáře:

Okomentovat