22.4. 2013 LESNÍ DUCH



Mám hodně rád původní sérii filmů o smrtelném zlu a tak jsem na remake prostě musel vyrazit. Do novobydžovského kina. Jak už to bývá, česká distribuce film uvedla pod špatným názvem - pamětníci pamatujou tenhle film s jednohlasým dabingem z pirátských videokazet, kde byl název přeložen právě jako Lesní duch.  Remake není zas tak úžasný jak by se dalo podle vypuštěných trajlerů čekat. Je to prostě remake.  Do kina jsem přijel 20 minut před začátkem, ale bylo mi sděleno, že mi lístek neprodají, že jsem zatím sám. Doslova to bylo: "Jdete do kina?" Vskutku inteligentní otázka vzhledem k tomu že se nacházím před pokladnou ve vstupní hale do kina 20 minut před začátkem promítání. "Kolik vás je? Budete si muset sehnat ještě jednoho. Pro dva už promítat budeme. Ale pro jednoho se to nevyplatí." Inu tak jsem čekal zkroušen na lavičce před kinem a koukal na plakát hlásající LESNÍ DUCH - NEJDĚSIVĚJŠÍ FILM JAKÝ KDY UVIDÍTE. V tu chvíli mě napadl lepší slogan LESNÍ DUCH - NEJDĚSIVĚJŠÍ FILM JAKÝ KDY NEUVIDÍTE. Kvůli demenci a nekulturnímu cítění novobydžovských občanů kteří dali přednost televizním novinám TV NOVA před nejočekávanějším filmem tohoto roku. Už jsem chtěl volat manželce, že musí přijet, jinak že ten film neuvidím. Naštěstí se našlo ještě 7 lidí kteří dorazili. Takže bylo nás neuvěřitelných 8!! U bydžovského kina nic neobvyklého. Jestli se někde dělaji statistiky návštěvnosti, kolik ten film vydělal, tak si myslím že nás 8 to nevytrhlo. Takže v kině jsem teda seděl já, 2 pipiny o kterých bude řeč, jeden týpek, trojce teenagerů a nějakej postiženej plešatej šulín.

 Stav návštěvy 5 minut před začátkem.

Takže skvadra jak dělaná. Ty dvě pipiny co jsou na fotce byly slušně vymletý krávy. Jedný mohlo bejt tak 50 druhý dejme tomu o 5 míň ale byly to přesně takový ty smradlavý krávy, co se snaží ze sebe udělat mladší asi tak o 30 roků buchtu tím, že si nabarvěji vlasy, hoději na sebe cool vohoz od větnamců, z kapes vytáhnou svoje extravelký plochý dotykový televize a za každým druhým slovem vyprsknou smíchy a hihňají se po celou dobu filmu, kde uříznutá ruka patří k tomu odlehčenějšímu. Takže se stalo, že tyhle dvě smradlavý pindy proprskali celej film a mě z toho praskal penis od šourku po Domažlice. Plešatý postižený pán přišel do sálu nějakej nasranej a hned jak si sednul do třetí řady (u filmu s titulkama to není moc dobrý řešení) tak vytáhnul svůj prapramobil na kterým se jal psát SMSky po dobu dvacetisedmiminut. Blbý bylo, že při každým ťuknutí do klávesy se ozval zvuk -píp-. Když k tomu připočtu ty nejneuvěřitelnější dvě krávy co seděly předemnou, tak jsem začínal litovat investice stodvacetikorunčeských na vstupném. Trojice týnejdžrů se zase hlasitě hádala, jestli je původní film z roku 1981 nebo 1983, holčina tam dokonce pronesla 1987. Chtělo se mi zplna hrdla zařvat: "Ty negramotnej idiote vypni si zvuk u telefonu, vy dvě vymaštěný slepice držte zobáky a netlemte se každý sračce, vy tři kreténi původní verze filmu je z roku 1981. Hlavně buďte už všichni ticho!!" Místo toho jsem si řekl sám pro sebe: "To jsou ale kreténi." Je vidět že moje léky na vysoký tlak jsou mi ku prospěchu a vytočit se hned tak nedám. No ale možná pár slov k filmu. Jsem zklamanej. Ano, nečekal jsem to, ale tenhle film se nepovedl. Úplně nejhorší je ale český název Lesní duch, na kterej jsem fakt alergickej...V žádným případě neřikám že je to sračka nebo tak něco. Jen si myslím že pokud má vzniknout remake kultovního filmu, kterej má atmosféru na další 3 pokračování a místo toho vznikne vizuálně dokonalé dílo bez špetky napětí s debilníma hercema, to chce pro fandu původních filmů už opravdu silnější žaludek. Furt jsem čekal nějakej zvrat v tomhle, ale nedočkal jsem se. Nějakej takovej pokus se konal až ke konci, jenže to je málo. U filmů s Ashem jsme byli zvyklí na něco jiného. Na druhou stranu je to víc jak 30 roků co vzniknul Evil Dead a ta doba je nenávratně v prdeli. Dneska frčí něco jinýho. Můj závěr je ten, že by se na tenhle remake měli podívat všichni povinně. Ti co bezmezně uctívají kult původního filmu sice budou prskat ale ne moc. Ti co se na to těšili jak sociálové na dávky, sice budou prskat ale taky ne moc. Ti co nevědí, že nějaká původní verze vůbec existuje budou hýkat nadšením a onanovat ještě dva dny po skončení filmu. Pár odkazů pro ty který nevědí která bije...

Nultej díl:  Within The Woods 1978
První díl: Evil Dead 1981
Druhej díl: Evil Dead 2. 1986
Třetí díl: Army Of Darkness 1993
Remake: Lesní duch 2013 
… a absolutně boží seriál Ash vs Evil Dead

Žádné komentáře:

Okomentovat