4. 3. 2022 INSANIA - GRRROTESKY TOUR

 

Někdy před měsícem jsme dostali od nezvěstného kámoše mejlem pozvánku na liberecký koncert INSANIA. Bohužel jsem se musel nezúčastnit, respektive jsem měl v plánu tento měsíc hlavně URATSAKIDOGI, kapelu z Ruska, takže jsem Insanii odmítl. Jak všichni vědí, Putin je čurák a tak se Uratsakidogi nekoná a já tak přišel o Uratsakidogi i Insanii. Včera ráno jsem otevřel oční bulvy a na jedné ze sociálních sítí mi můj severský přítel připomněl, že předevčírem proběhl koncert Insanie v Liberci. Úplně jsem na něj opomněl a kdybych na něj byl býval neopomněl, tak jsem tam určitě jel. Nevadí. Naštěstí můj věrný severský přítel SODík tam byl a poslal mi pár hodnotících slov k převčerejšku.

"K mému velkému překvapení mě nezvěstný kámoš 22.1.2022 oslovil, zda nenavštívíme koncert Insanie (Jeden z důvodů návštěvy koncertu byla i otázka, jestli jedna z melodií v písni Jedeme peklo, byla inspirována melodií z písně Immigrant Song od Led Zeppelin. Prej "Tak se jich dojedem zeptat, máme to na půl cesty zhruba, nebo o den déle v Rock Caffe Praha". A protože Prahu nemá nikdo rád, volba padla na Liberec. Pro mě z Ústí do Liberce pohodová cesta autem. Pro nezvěstného kámoše cesta z Vraclavi koňským povozem, busem, vlakem, docela vopruz. Z domu vyrazil ve 14:30 a v Liberci byl v 19:58. Jak říkám, vopruz. Vzhledem k tomu, že jsme se dlouho neviděli a mohli na shledání popít, kámoš zajistil ubytování v Inter Hostelu Liberec, nedaleko od přehrady Starý Harcov (mohu doporučit, sice mají hajzly na chodbě, ale jen pro dva pokoje). Hostel je od klubu vzdálen cca 2,5km, takže příjemná procházka. Cestou jsme zastavili ve vietnamské restauraci MỘC, která je od klubu nedaleko. Příjemné prostředí, příjemná obsluha, vynikající jídlo (smažená rýže, volské oko, vietnamská klobása a Svijanské pívo.)


Vzhledem k pozdějšímu příjezdu jsme do tak akorát zaplněného Bunkru dorazili ke konci setu předkapely AFD (původně byla avizována Exorcizphobia). V rámci přípravy na koncert jsem si dvě písně poslechl na youtube, a nijak mě jejich elektronic rock´n´roll nenadchl. Velice mě ale překvapili, když jako poslední flák zahráli pecku od Turbo Negro - All My Friends Are Dead. Mám pozdezření, že se kapela inspirovala při výběru názvu právě touto písní. AFD - All Friend Dead.

V pauze jsme dali nějaké to pívo. Za barem byly pohledné a usměvavé dívky. Čepovaný Budvar  se také nechal pít. Celkově na mě klub působil velice pohodově.



Kolem desáté začalo to, proč jsme přijeli. Pro mě je Insania jedna z nejlepších CZ klubových kapel. Na velkých pódiích jim to tak nesluší. Zazněl průřez starší tvorbou a nová deska byla odprezentována (pokud se nepletu) čtyřmi songy. Pro mé nekritické ucho naprostá spokojenost a vše v pořádku. Dle pařby u pódia usuzuji, že i kámoš byl nad míru spokojen. 


Po odehrání setu Poly oznámil, že jsou ubytováni na Ještědu, tak tedy přidají dva kusy a musí frčet a upozornil, že na stánku mají mimo jiné i svou knihu Kacířův kancionál. Jasná koupě a hlavně důvod, jak se vetřít za účelem podepsání knihy do šatny a zjistit jak to tedy je s melodií z Jedeme peklo. Kluci byli jako vždy vstřícní a na své otázky jsem dostal uspokojující odpovědi. 



V klubu jsme poté ještě nějakou dobu pobyli. Cesta popůlnočním Libercem plná opileckých mouder byla inspirativní. Jen škoda, že z těch velkých pravd si moc nepamatuju. A jak to tak bývá, vše dobré musí jednou skončit. Ráno jsem odvezl nezvěstného kámoše na nádraží, aby se vydal na strastiplnou cestu zpět a sám jsem vyrazil směr  Ústí nad Labem. Musím se omluvit autorovi tohoto blogu za to, že jsem mu to zavařil u Richarda :-)"

Ano, autor tohoto blogu samozřejmě děkuje za Richardí zavaření (uplně normálně bylo Richardovi řečeno, že autor blogu prohlásil, že ROOT v Richardím podání s kapelou Hystos, je prostě špatný, jak se můžete dočíst tady a podívat zde.)

1 komentář:

  1. koncert kde znate kazdou skladbu nazpamet snad ani nemuze byt spatny,k tomu chlapci z I. i my nateseni a navic I. hraje tak kvalitne ze to zni jak z CD a odehraji kazdou notu stejne (ne pro kazdeho je to vyhoda, ja to tak mam rad)
    ... jidlo ve vietnamu parada, pivko neurazilo a ranni jizda Libercem me tak nadchla, ze sem hned zacal s planovanim vyletu prochazka okolo vodni nadrze Harcov a okoli, obed ve vietnamu, pak vyslap na Jested a spani tam... ahoj

    OdpovědětVymazat