16.3.2024 SADISTIC NIGHT (EPIDEMY / NECNON MORTUSS / SADISTIC HANNIBAL)

Tak strašně jsem se těšil na kapely Cholera, Sukkhu a Necromanth, které měly 16.3. hrát v Mladé Boleslavi ve Farářově sluji, že jsem se asi přetěšil a jak jistě všichni vědí, akce byla zrušena, protože klub se nečekaně musel uzavřít o měsíc dřív, než bylo avizováno. Fakt mě to sere, protože Cholera je jak designově tak hudebně krutopřísně dobrá, Sukkhu mám rád a jejich vystoupení mají šťávu a Necromanth jsou přesně ta kapela, kterou potřebujete vidět naživo. Budeme tedy přát všem, kteří se zasloužili, aby se Farářova sluj zavřela, choleru pro celé jejich rodiny. A jak to tedy 16.3. dopadlo? Nechci nějak podceňovat nebo dehonestovat Sadistic Night, ale prostě radši bych na tři blackmetaly (už jenom z toho důvodu, že mám blackmetal rád), než na dva treše a jeden death (už jenom z toho důvodu, že treš neposlouchám a deathu neholduju). Jenže když ono nic jinýho nebylo k mání... a do posraný Prahy nepojedu.


Všichni pardálové, kteří přicházeli v úvahu, že by se mnou mohli jet, mi dali vale, takže jsem nakonec jel sám. Informoval jsem se u pana pořádajícího, v kolik se začne hrát. Od 17ti hodin se otevírá bar a od 18ti hodin začíná živá hudební produkce. A s malým zpožděním to tak bylo. Myslím ten začátek v 18h. V 17 hodin jsem se tedy naonduloval abych nedělal naší obci ve městě ostudu, nazul vycházkovou obuv a vylezl ven a tam se začali čerti ženit. A to ještě před chvílí svítilo slunce jak prdlý. Na můj nekvalitní záznamový aparát jsem zachytil přechod z polojasna na tornádo. Cestou do Jičína chcalo jak cyp a na vjezdu do města mě Jičín vítal různými odstíny modré a šedé.



Parkuju u nemocnice, protože to tam znám a pěšky jdu několik set metrů na náměstí, kde se v patře nachází bar, ve kterém se Sadistická noc konala. Vezmu za madlo bytelných dveří a...nic. Uplně normálně zavřeno. Kolem se ale pohybovalo několik vagabundů, kteří se určitě chystali na stejný koncert jako já a vychutnávali si svoji dávku nikotinu. Po chvilce přišel bodrý vousatý mládenec, vzal za madlo tak, že dveře málem vyrval z pantů a já v duchu opět zkonstatoval, že nejsem ve formě. Vezmu tedy za dveře i já a už povolily bez problémů. Vyšplhám se po příkrých nepříjemných schodech do patra, zaplatím vstupné dvě kila, otevřu dveře do baru a první pohled řiká Tý vole tady je lidí. Pozdravím se s kámošem a po chvilce zjišťuju že Tý vole tady je lidí, není zas až tak pravda. Všichni totiž byli nasáčkovaní v přední části před barem a popíjeli u stolů. V zadní části a na parketu nebyl nikdo. Mohlo tam být nějakých 30 lidí? Účast tedy nic moc, vezmeme-li v potaz to, že někteří z těch lidí byli kapelníci pekelníci. U sympatické obsluhy měním čtyřicet korun českých za láhev nealkoholického piva a čekám až si první kapela EPIDEMY dojede svoje předkoncertní cigárko. Pražským hevíkářům to cigárko ale tvrá čtvrt hodiny, tak nevim co tam dělali. Naštěstí v klubu hraje muzika mého mládí, takže se na Epidemy čeká při písničkách od Motorhead, Accept a Manowar příjemně. Kapela se ukazuje v době, kdy hraje písnička "Warriors Of The World", basák bere do ruky svůj nástroj a hraje společně s manowařím bojovníkem Joeyem DeMaiem, k němu se přidá i kytarista. Zvukař po chvíli vypne Manowar a část Epidemy ještě chvíli paroduje známý hit od upadající kapely. V 18 hodin a 15 minut se konečně začíná hrát. Na pódiu, které není vyvýšené, ale je na stejném koberci, na kterém jsme stáli i my, fanoušci, se nachází i kouřotvory, které kapela během své produkce často používala. V kombinaci se světly, ucházejícím heavíkem a celkem dobrým zvukem, mi jejich set přišel docela v pohodě. Hráli snaživě, potili se jak koně, zpěvák v jedné písni zabrousil i do jakés takés screamo polohy. Pak jednu písničku posrali a stěžovali si zvukařovi, že se neslyší v odposleších. Po krátké konzultaci se zvukařem se pokračuje. Jenže další výser, kytaristovi praskla struna, takže sedmou písničku zahráli jen na jednu kytaru. Když se pak v průběhu vrátil i druhý kytarista s novou strunou, rozdíl byl velký. Hned měla muzika větší šťávu. Škoda jen, že zpěvák nezvládal melodický zpěv. Když vrčel a řval, Epidemy mi byli bližší, ale když se snažil zpívat, znělo to prostě blbě. Epidemy zakončují svůj set jako velká heavy kapela natahováním konce písničky a po padesáti minutách končí. Těch třicet lidí, co se na ně přišlo podívat poctivě aplaudovalo, i já jim zatleskal, ale víte jak. Není to můj šálek čajíčku.... Bohužel mi nějak zahabroval telefon a jediná trochu použitelná fotka, která se mi uložila, je tato...


Zajdu si pro druhé nealkoholické pivo a klábosím s kámošem. Připravuje se pořádající kapela SADISTIC HANNIBAL, která si v posledních týdnech prochází martýriem na sociálních sítích za to, že si dovolili hrát s kapelou Zóna-A. Že proto jsou to prý zkurvení náckové a hrajou zkurvený agrometal. Tyhlety kecy většinou z tlamy vypustí nějakej pomatenej levičák z Prahy, rozuměj volič pětikoalice. Ale když realitvně nedávno mohli být za zkurvené nácky označeni i Fleshless, a to přímo fanoušky festivalu na který byli Fleshless pozvaní a v minulosti na něm několikrát hráli, není se co divit, že jde Evropa díky takovýmto dementům do hajzlu. Podle těchto voslů se mimimálně za každým druhým rohem krčí Himler... Dle zvukové zkoušky můžeme v podání Sadistic Hannibal očekávat bordel. A jak se později ukázalo, bordel to opravdu byl. Zvuk byl dobrý, ale jejich písně by se daly charakterizovat jako krátké, rychlé, hlasité. Prostě bordel. V dobrým slova smyslu. Zpěv z oblasti deathu, muzika hodně, ale opravdu hodně tvrdej thrash. Ne takové to pidlikání co předvádí hvězdy trešového nebe, ale pořádnej, nekompromisní thrashmetal. Nic z toho co tu píšu samozřejmě jako vždycky není objektivně zachyceno na přiloženém nekvalitním videu. Během setu došlo na představení nového basáka a zapití jeho příštích třiceti let u kapely, panákem něčeho bílýho. Na několik písní vznikl malinkatý minikotlík, i na stagedaving pana zpěváka došlo a světe div se, i takzvané wall of death se konalo. Všechno v počtu nějakých pěti šesti lidí. Já byl s celým jejich vystoupením spokojen, a to thrashmetal vlastně vůbec neposlouchám. Možná bych měl začít poslouchat nacistický agrometal, který zakončil své koncertní taškaření písní ze života, která měla název "Cikán je hnusná bestie", nebo tak nějak se to jmenovalo. Zábavná byla i představovačka jednotlivých členů, která probíhala následovně: "Tohle je první člen, tohle druhej člen, támhle třetí člen, čtvrtej a pátej."  Stejně jako u předešlé kapely, i u této se mi většina fotek nevím proč neuložila. Asi by to chtělo upgrade mobilního zařízení...


Před poslední kapelou dávám poslední nealkoholické pivo a ve dvacetjedna hodin středoevropského času vběhnou na koberec, co znamenají sadistickou noc NECNON MORTUSS. (Poznámka pod čarou - být tam nějaký ten dement, co vidí nácka v každým, tak určitě Necnon Mortuss označí za nácky díky SS na konci názvu a odejdou na protest pryč někam, kde se podává veganské vepřové. Konec poznámky pod čarou.) ... Zatímco Sadistic Hannibal se při své ortodoxnosti, kdy se muzikou hlavně baví a na všechno serou, obešli bez kouřotvoru, Necnon Mortuss tuto vychytávku, která na koncertu dělá příjemnou atmosféru, měli a využívali ji hojně. Zvuk měli parádní, což opět není adekvátně zachyceno ve videu dole. Asi jsem položil prst na mikrofon a proto je to takové zahuhlané a potichu. Ve skutečnosti to bylo jasné, hutné a hlasité. Na Necnon Mortuss bylo několik Wall Of Deathů v každé písni, na koberci nás stálo stále jen těch třicet lidí. Zpěvák nás obšťastňoval různorodými vokály, jedna píseň byla dokonce blackmetalová, zbytek brutální deathmetal, kerý by se klukům, kteří dali přednost jiným aktivitám, určitě líbil. Po třičtvrtěhodině co hráli, jsem opustil prostory Baru Na Starym, protože mi mohl močák prasknout po těch třech nealkoholických pivech. Už jsem se tam nevrátil, i když zbývalo ještě patnáct minut do nočního klidu. Vycházím na čerstvý vzduch na jičínské náměsti a z pootevřeného okna v patře, kde ještě hrál Necnon Mortuss, se do náměstí rozléhal řízný deathmetal. A tak to má být!


 

Pro pár fotek, který se mi uložily a jsou fakt na hovno, klikni na DALŠÍ INFORMACE. Pokud je nechceš vidět a nebo pokud ti někdo poslal odkaz přímo na tento nacistický blábol, nikam klikat nemusíš a fotky vidíš.






























Žádné komentáře:

Okomentovat