CZECH DEATH FEST 2018


Můj první a půltej Czechdeathfest (poprvé jsem tam byl jen na jeden den) se uskutečnil na úkor Brutal Assaultu, který už patrně do budoucna nebudu navštěvovat. Snad jen kdyby tam hráli Darkthrone… Ono ani nebylo nijak těžké vyměnit tyhle dva festivaly. Letošní klady Czechdeathfestu jasně převyšovaly nad klady Brutal Assaultu. Aby bylo jasno - Brutal Assault je výborný festival, s výbornejma kapelama, výborným zázemím. Ale po jedenácti letech to chtělo změnu. Navíc, když letošní headlineři ve většině případů hráli vloni  právě na Brutal Assaultu a patřili k těm nejlepším kapelám. Poprvé v mojí festivalové kariéře jsme měli kultivované ubytování, rozuměj žádný stan, žádný vozejk za auto, žádný igelit, žádný muniční sklad. Prostě apartmán se vším všudy v hezké budově asi půlhodinku chůze od areálu, nebo tři minuty autobusem, v naprostém klidu, který k odpočinku po prochlastaném dnu byl k nezaplacení. 



Hned první den nabízel několik kapel, na které jsme se těšili. BLOODY OBSESSION (video) jsem měl možnost letos už jednou vidět a i podruhé se mi líbili. MINORITY SOUND (video) jsem viděl zase vloni a i letošní koncert se mi velmi líbil. Snad jen zvuk mohl být čitelnější. Na BIGBOSS BAND (video) jsem šel mrknout ze zvědavosti na chvíli a nakonec to nebylo tak strašný. Root by byl mnohem lepší, ale i tohle se kupodivu dalo poslouchat, čemuž se divil i sám mistr kapelník, který nechápal, co na tomhle festivalu vlastně dělaji, když hrajou takový cajdáky. WAR FOR WAR  (video) na malém pódiu nebyli špatní, ale po chvilce mě to začalo nudit, takže jsem zašel pro pivko a sledoval jejich vystoupení z pivního stanu. TORTHARRY byli jako vždy výborní. Tahle kapela stejně jako Needful Things zraje jak víno. První headliner SUFFOCATION (video), kteří byli vloni na Brutal Assaultu pro mě jednoznačně nejlepší kapelou, tady na Czechdeathfestu nezahráli špatně, ale něco málo tomu chybělo a nebylo to tak dobrý jako vloni. Stejně tak MASTERS HAMMER (video) kteří se po reunionu vrátili na pódia se mi líbili, ale tady oproti Suffo to bylo naopak, kdy v Jaroměři sice byli dobří, ale na Broďáku byli vynikající! 




Pro neznalé je třeba zmínit, že místo konání tohohle festivalu je naprosto jedinečné. Je to autokemp, kde pódium je postavené pár metrů od rybníku, takže je možno sledovat svoji oblíbenou kapelu z vody, což hned tak nějaký festival v nabídce nemá. V areálu jsou též klasické WC, čili žádné ToiToiky, nachází se zde i sprchy a restaurace, kde se dá slušně najíst za slušné peníze, respektive žetony. Parkování a stanování a chatičkování přímo v areálu také jen tak na podobné akci nenajdete. Druhý den nabízel opět několik pro nás zajímavých jmen. Moje první setkání s kapelou PLAGUE CALLED HUMANITY (video) mě potěšilo, protože takových kapel je u nás málo a je třeba podpořit každý pokus. PAVILON ROUGUE (video) na malém pódiu se líbili asi jenom mě :-). MALIGNANT TUMOUR jsem přenechal ostatním a jen z dáli poslouchal jejich rokenrol u pivka. HAIL SPIRIT NOIR "udělali radost" mému kamarádovi, který miluje deathmetal (zdravím Zbyňka :-) ). První headliner pátečního večera byli moji milovaní SAMAEL. Dokážu k jejich koncertům být kritický, ale tady se nedalo vytknout nic. Výběr songů výborný, kapela hrála s nadšením, zvuk v pořádku. Já si je užil. Druhý headliner hudebně z trochu jiného soudku, DECAPITATED též zaslouží absolutorium v hodnocení. Taky tam pobíhala jedna holčina převlečená za nějaký chlupatý zvíře a nabízela lidem z flašky slivovici. Všichni mí kamarádi utekli, protože prachsprostě vyměkli, ale já se nelekl zablešeného kožíšku a přihnul jsem si z lahve. Byla dobrá. Následující den jsem onu holčinu potkal v civilu a po skončení festivalu jsem se dozvěděl, že nešlo o žádnou zablešenou dívku, nýbrž o členku týmu starajících se o naše blaho na festivalu.


Něžné pohlaví zastoupené v kapele KEEP ON ROTTING (video) se mi též líbilo. A zpívala taky velmi slušně :-) Stejná holčina trápila své hlasivky i v DILLIGENCE (video). Treš jak cyp v podobě mexických divoženek byl taktéž výživný a klidně bych si MURDERLINE (video) dal znovu. INSANIA zahrála bych řekl pod své možnosti. Nevím jak moc byl indisponován zpěvák, ale nějak to nezvládal. Možná že kdyby v tom vedru na přímým slunci sundal tu černou košili, zpívalo by se mu líp. Takhle to ale trhalo uši. HIDEOUS DIVINITY z Itálie zahráli též velmi působivě. MELANCHOLY PESSIMISM a FORGOTTEN SILENCE mě zklamali. Ti první nevím proč, ale ti druzí vím proč. Protože se mi jejich hudba nikdy nelíbila, což je jen a jen můj problém. Posledními headlinery tohoto ročníku byli BEHEADED a ROTTING CHRIST a obě dvě kapely zahráli dle svých možností, čili výborně. Po Rotting Christ jsme se odebrali na naše skvělé ubytování odpočinout nohám a játrům. Jak zpívá Insania v jednom ze svých songů "Dost, bylo toho dost....". Ano bylo. Co jsme chtěli vidět, to jsme viděli a byli většinou naprosto spokojeni. Pivo v areálu se dalo v pohodě pít. Ano, desítka chutnala jak hovno, ale jedenáctka kterou jsem zatěžoval můj močový měchýř já, byla pitelná. Pšeničný speciál chutnal zase klukům. Žaludky jsme naplnili několikrát v areálové restauraci ale i v hospodě nedaleko u silnice. Dokonce i do Penny, kterému se já vyhýbám jak cikán práci, jsem s kamarádem zašel a příští rok půjdu zas. Jednou za rok tu pennáckou hrůzu snad přežiju. I na policií řešený incident došlo, když si usmyslel jeden ožralý ničema, že sedne do auta a brutálně nabourá zaparkované auto mých polských přátel. Nakonec z toho byl jen malý ťukanec, ale když jsme se s kámošem (zdravím Petra) vraceli z Penny, míjely nás tři policejní auta rychlostí namydlenýho blesku se zapnutými houkačkami. Psalo se o tom i na různých zpravodajských serverech jako kdyby tam někoho ti zasraní smradlaví ožralí hloupí metalisté zamordovali. Na závěr snad jen informace o počtu lidí - bylo vyprodáno. 3x Hurá! Příští rok jedeme zas.


Pro další fotky klikni na "další informace"



















Žádné komentáře:

Okomentovat