ORTHODOX FEST II. 2019


Tak trochu skepticky hned od začátku se muselo přistupovat k tomuhle podniku, protože mít na svým druhým pokusu o festival hned čtyři velký jména, to chce už pořádný koule. Navíc propagace veškerá žádná. Kdyby mi můj věrný přítel ze severu (zdravím Láďu) nenabídl nocleh a neupozornil mě na tuhle akci, vůbec bych se o ní nedozvěděl. A přitom plány byly smělé. Původní místo konání - děčínský zimní stadion - se po rozumné úvaze změnilo na music club Beseda, který odpovídal velikostí typu akce. Bohužel neodpovídal velikostí návštěvě, která dorazila v počtu menším než malém a tak má pořadatel asi dost velkou hlavu aby se z toho průseru nějak vyhrabal. Jak jsem se doslechl, bylo prodáno 260 vstupenek a aby se akce vyrovnala nule, co se financí týká, bylo potřeba prodat aspoň 400 kousků, což z pěkné akce dělá celkem slušnou díru do kapsy. A když se k tomu přibalilo ještě pár organizačních problémů před začátkem festivalu a i v průběhu něj, bylo na průser zaděláno. Ještě než festival začal, omluvily se dvě kapely. My jsme s kámošem (zdravím Zbyňka) vyrazili v pátek v 7 ráno, aby bylo dost času se ubytovat a v klidu vyrazit na tu slávu. Přeci jenom Grave, ale hlavně pak Torr a Sear Bliss nevidím každej den. První kapela dle improvizovaného, fixou načmáraného programu na papíru připevněném na vchodových dveřích, byla EPIDEMY a vůbec se mi nelíbila. 



Jak jsem si napsal do blbečníku, byla to totální mrdka. Kapela promine... Při druhé kapele BLUE SCREEN OF DEATH (video tady) jsem si uvědomil, že jsem se myšlenkama vrátil o dvacet lez zpět. Tělocvična, 30 lidí a deathmetal :-) Další kapelou, která naběhla, byli DEPRESSION ISLAND (video tady). Sice někteří z kapely vypadali spíš jak z gay klubu, ale to se teď nosí. Naše generace tuhle módu asi nikdy nepochopí.


 Každopádně chlapci zahráli velmi sympaticky. Co to vlastně hráli? To je jedno. Bylo to výborný! A my se pomalu ale jistě dostávali pod páru díky jedenáctce Staropramenu za třicet, která nám zachutnala víc než by bylo záhodno. Další bandou naběhnuvší na vyvýšené pódium byla EKPYROSIS (video tady). Znělo mi to trochu jako starší věci od Aeternus, prostě old school jak cyp. Bylo to výtečné a mělo to i přidanou hodnotu v podobě krásné bubenice. Bohužel zvukově se tahle akce vůbec nepovedla. Akustika tělocvičny s lezeckou stěnou a vysokým stropem asi není to nejvhodnější k dosažení křišťálu v aparatuře... ASKESIS (video) zahráli velmi sympaticky. Následovali DEPULSED, což byl brutal death/pig, kteří měli zatím nejlepší zvuk do té doby. My do sebe házeli jedno pivo za druhým a tak i můj rukopis v poznámkách doznal jistých změn, takže to po sobě nepřečtu a pamatovat si všechno, sorry, nejsem už nejmladší. Každopádně při kapele RELICS OF HUMANITY jsem se pod vlivem chmelového nápoje dal do hovoru s legendou mladoboleslavského metalu a spisovatelem Příběhů mrtvého muže, Jakubem, a bylo to velmi příjemné setkání plné opileckého žvatlání. Kapela tedy promine. Stejně tak PIGHEAD mi jaksi uniknul. ASKEREGN (video tady) jsem si ale ujít nenechal a líbilo se mi to. Při DARKFALL SLAVES (video tady) jsem se už opíral o pódium, abych ustál svoji jaterní únavu :-) . Po nich naběhli páteční headlineři SEAR BLISS (video tady), které znám už dvě dekády a těšil jsem se na ně. Sice jsem je strávil u pódia v polomrtvu, ale užil jsem si to. Jejich pojetí blackmetalu s trumpetou bylo super a my byli našrot. Dokonce i zvuk byl ucházející a po všech těch hlukových koulích, kterých se nám ten den dostalo, jsem nemohl uvěřit, že trumpeta bude slyšet. Byla a bylo to opravdu výborné. Jestli jsme shlédli CONDEMNED, to si s odstupem času nehodlám vůbec troufnout odhadovat. Piv bylo hodně a my měli hubu plnou keců, že se druhý den pojedem podívat do Mostu do Severky, kde se natáčel seriál Most! Bohužel z toho sešlo, protože řidič ještě druhý den v deset hodin měl 0,8 promile pod čepicí.


 Ze Severky tedy sešlo. A možná lepší, protože já osobně měl bolehlav jako kráva, nebyl jsem dalece od prasknutí lebeční kosti, jak mě bolela hlava. Láďa večer předtím opět ztratil brýle, stejně jako na této akci a já mu je opět našel. Bohužel na rozdíl od minule, tentokrát dostaly brýle na prdel.


Polévka od paní domácí (zdravím Ivu) byla na výběr ze dvou verzí - zelňačka, nebo vývar. Já dal přednost vývaru a udělalo se mi po něm dobře. I procházka na nedalekou rozhlednu určitě pomohla k tomu, že po příjezdu na sobotní nálož, která slibovala zvučnější jména než pátek, mohl jsem do sebe opět lít jedenáctku ze Smíchova. Už to ale nebyl sprint, jen takové vyklusávání. Moc jsme toho nenaspali a to se projevilo později na naší únavě. Hledal jsem program na sobotu tam, kde byl den předtím páteční, ale neuspěl jsem. Program se tam objevil až později.


Jak jsem se později doslechl, nepřítomnost programu byla způsobená tím, že se nevědělo, jestli vůbec přijede zahrát Torr, kteří tedy nakonec přijeli, "slitovali" se nad pořádajícím a zahráli za poloviční taxu, kterou zde nebudu zveřejňovat, neboť nevím, jestli se nejedná o tajné informace. Každopádně já byl za Torr rád. Nikdy jsem je neviděl, nikdy jsem je neposlouchal a těšil jsem se na ně nejvíc ze všech. Vůbec nevim proč :-) Na Torr jsem si ale musel ještě počkat, protože sobotní nálož byla taky zajímavá. První kapelu jsme vynechali a tuším že by mě to stejně nebavilo. CUTTERED FLESH (video tady) zaujali jednak naprosto příšerným zvukem ale taky velmi šikovným basákem, který používal svůj nástroj s umem profesionála. Slušnej masér to byl. Návštěva byla o něco málo lepší než den předtím, ale i tak to byla strašná bída. Po nich byli WYRM  (video tady) na které jsem se docela těšil a líbilo se mi to tak, že jsem byl stoprocentně rozhodnut, že si koupím jejich vinyl. Bohužel kapela se stoprocentně rozhodla, že svoji muziku na vinylu mít nebude. Tak jsem si koupil aspoň nové CD Purulent Spermcanal (skvělá nahrávka!!) a festivalové tílko, které je také boží. BLASPHEMER se mi nelíbili. Ale možná to bylo špatným zvukem, který byl ale uplně na píču. Naopak ANIME TORMENT (video tady) se mi kurevsky líbili a možná to bylo tím, že měli zvuk kterej byl v pohodě. Samozřejmě i jejich muzika je kulervoucí. Po nich si to mezi nás přihasili "pořádající" BLOODY MADNESS a bylo to celkem v pohodě. Na to, že takovou muziku nevyhledávám. Jak trefně poznamenal zpěvák, hrají pop-punk. Takže jsem v tom slyšel Michaela Jacksona a The Exploited :-) Taky se pod pódiem objevil kotel pařících několika lidí... A po Bloody Madness konečně mnou očekávaný TORR (video tady). Nedávno jsem slyšel názor, že je to strašná sračka, v lepším případě že je to už spíš takovej Alkehol. Nic jsem nedbal pomluv české legendy a Torr si společně s nakonec docela zaplněným prostorem užil jak se sluší a patří. Moc příjemně mě to překvapilo. Navenek se kapela tvářila sympaticky a snad si to i užívala. Jestli se přetvařovali a jsou to šulíni, nedokážu posoudit. Já byl s jejich setem maximálně spokojený. Po Torrech naběhlo před nás grindové trio FINAL SIX. Znělo to jako kdyby cvičené prase rylo rypákem v hlíně a čmuchalo lanýže. Zvuk absolutně v prdeli. Ze začátku tam na ně bylo asi 20 lidí, ale většina v průběhu koncert odešla. A oni hráli tak strašně dlouho! Takováhle kapela má hrát 10-15 minut, zprasit 30 tisíc písniček a jít do píči. Musím ale přiznat, že se mi něco ke konci i líbilo. FLESHLESS před domácí publikum nastoupili s hodinovou sekerou. Jako hele, bylo to dobrý. Ale ten zvuk byl prostě na hovno. Přišla se na ně podívat slušná hromada lidí. Tou dobou se doslýchám, že divoženky z Brazílie, rozumněj druhý headliner, kapela Nervosa, vysíraji a chtěji veganskou večeři a bůhvíco. Dal bych jim kurva vepřoknedlozelo. Třeba by jim vyrosly ještě víc jejich skvostné sexy prdelky. Nakonec snad prý dostaly pizzy. Hlavní kapela tohoto festivalu byli bezesporu GRAVE, která jak jsem se doslechl v klubových kuloárech, srala na veganskou pizzu, zato ale zase chtěli hektolitry vodky. Naše únava z předešlého chlastacího maratonu se dostavila v tu nejnevhodnější dobu a tak Zbyněk Grave prospal (prý se mu to ale stejně nelíbilo - zvuk v prdeli) a já je přetrpěl na lavičce, odkud jsem měl pěkný výhled na kapelu. Zmiňovaná NERVOSA zahrála po nich a pokud měli nějaké problémy nebo se jim něco nelíbilo, nedaly to holky na sobě absolutně znát, takže jsme mohli sledovat usměvavou Fernandu a její dvě kámošky, kterak to do nás drtí s neskutečnou vervou. Viděl jsem tyhle holky za poslední dva roky potřetí asi a rozhodně tohle bylo jejich nejlepší vystoupení. Nějak nám přitvrdily holky... A bylo to jen kuprospěchu věci. Každá si svoji veganskou pizzu zasloužila. Ke konci jejich setu jsem i já podlehl kouzlu únavy a na lavičce si občas klimbnul. To vyústilo v to, že jsme oželeli poslední kapelu a vyrazili do Ústí, vyspat se na cestu k nám na východ. Asi od Fleshlessu jsme již požívali pouze nealkoholické nápoje, neboť velikonoční čas je rájem fízlů na silnicích a netřeba riskovat cokoliv. Naštěstí nás ani jedna hlídka, kterých jsme potkali několik, nezastavila a tak jsem přijel domů, unaven, ale moc rád, že mě Láďa do Ústí, které je naprostým opakem východu, co se hornatosti týká, a mě celkem okouzlilo, že nás tam pozval. Pokud se z toho pořadatel vzpamatuje a příští rok připraví něco podobného, asi nebudu mít problém se zúčastnit. Dík za super akci!!
Sorráč, jestli jsem nějak pomotal kapely, pořadí nebo cokoliv.... Byl to chaos.




Pro hromadu dalších fotek klikni na "další informace"






















































































Žádné komentáře:

Okomentovat