MetalGate CZECH DEATH FEST 2019


Původně měl tento report být psaný něžně a hezky homoušsky, byl by to tady samý růžový králíček a jahůdky, a podobné hebké věci. Ale pak mě můj věrný severský přítel na kolenou prosil, škemral a nabízel mi úplatky, abych tenhle report napsal formou +18, takže by to tu byla samá kunda a chlupatý pavouci a slizký žáby. Protože jsem ale ještě tak nějak trochu znaven po proběhlém víkendu, rozhodl jsem se tenhle report odfláknout pár řádky ve stylu od růžových králíčků až po kundy a hovna... Do hotelu jsme přijeli ve čtvrtek v 11 hodin a než přijela paní hoteliérová aby nám dala klíče od apartmánu, vycucli jsme každej tři pivka. Venku foukalo, bylo pod mrakem a celkem kosa na to jak bylo posledních několik dní vedro... 


Po zabydlení se chvíli čekalo na kámoše a když jsme byli kompletní, mohli jsme zajít na bus (přece kurva nebudeme chodit pěšky, nejsme už mladíci a kmetství je za dveřmi). Po příchodu do areálu a povinném opáskování oranžovými vstupenkami jsme zamířili k výčepu ochutnat letošní festivalovej speciál. Hned po prvním napití mě to koplo jako svině. Ty vole to byl zase kentus. Ale nakonec jsme se prochlastali skrzevá ty chcanky, které byly občas teplé, až do docela slušné opice. Nikdo z nás ale neblil, nic jsme nezničili, migranty jsme neuráželi. 

ČTVRTEK
Na to jaká byla kosa po příjezdu, tak hned v areálu se nám zdálo, že je zase vedro. Možná za to mohla kapela PURNAMA a jejich ohňostroje a jiný píčoviny, které považovali za nezbytné nám předvést. Všechny ty serepetičky oscilovaly na pomezí železných hutí a růžových plyšových králíčků pro buzny. Hudba ale byla výborná. O tom žádná. Jen to divadýlko mohli nechat doma. Hlavně pak bojovníka s meči alá Manowar, ze kterého sálalo teplo po celém Broďáku. Stejně jako z prskavek, uplné zbytečnosti. Však jestli chci šokovat nějakým ohníčkem, odbouchnu granát, rozmlátím kytary o bicí a jdu se ožrat, ne? 


NEUROTIC MACHINERY jsme si vychutnávali s pivem u tlamy, které jsme si rozhodně nevychutnávali. Ale jak jsem psal, později to bylo lepší. Pak naběhli ISACAARUM. To bylo keců, že na to už serou. To bylo keců, že vloni na Obscenu hrajou speciální show. To bylo kurva keců vole!! Ale tady pozor. Isacaarum zahráli snad nejlíp, co jsem je viděl za všechny ty roky. Překvapila mě přítomnost Vlakina v sestavě, ale možná jen proto, že nesleduju novinky. Každopádně comeback výborný. 


Po Izakárech jsem šel omrknout distra, ale byla to bída. Jaktože tam nebyl Poláček? Tohle byl snad první festvial, ze kterýho jsem si nepřivezl žádnou desku nebo CDčko. Škoda. Pivo bylo stále nic moc, ale i tak jsme tam sázeli jedno za druhým. GODLESS TRUTH byl dle našeho progresivně založeného kamaráda vrchol dne. Pro nás to bylo utrpení. 


To se ale nedá říct o první kapele na malém pódiu, SPASM. Dámy a pánové, růžoví plyšáčci… tohle byla extramrdavá třída! Tohle by se mělo hrát v tanečních na věnečku, aby pak děvčata přišla o ten svůj věneček. Brutální zvuk, krutopřísný vokál a do toho drumnbas jak cyp. Tahle kapela nikdy nezklame. Dokonce se i dva fotrové od rodiny z našich řad zapojili do paření, vpluli do kotle a světe div se, tentokrát to neodnesly žádné brýle!


Naopak TORTHARRY to byla taková ta klasika, která už ničím asi nepřekvapí. Všechno skvěle odehrané, zmáknuté na jedničku, ale nikdo mi nevymluví, že nejlíp zahráli na loňském obscínu, kde to byla naprostá řežba. Nutno podotknout, že nazvučení téměř všech kapel zasluhuje absolutorium, neboť zvuk byl na obouch pódiích excelentní. PANZERFAUST jsem ocenil hlavně já, neboť mám takové kraviny rád a až na počáteční technické problémy s mikrofonem to bylo do chlupatý růžový píči uplně boží. I když označení "boží" v souvislosti s blackmetalem není zrovna na místě.


Stejně tak u další kapely, která mě rozsekala, a tou byli UADA. Oni hráli totální sračku, ale tak skvělou sračku jsem už hodně dlouho neslyšel. Byl jsem nadšen. 


Mnohem méně jsem byl nadšen, když jsem zjistil, že lemtání jednoho piva za zdruhým mělo za následek to, že jsem ztratil kelímek, jehož design se mi mimochodem moc nelíbil. Vím že jsem ho vyklepal někde na WC. Ten kelímek teda. Když jsem tam po chvíli přišel a zahalekal na celé WC zda snad nějaký dobrák ten můj kelímek nenašel, odpovědí mi bylo pouze prdění a zvuk chcanek dopadajících do mušlí. Žádné z těch ožralých umaštěných hovad se neobtěžovalo reagovat jinak. Když jsem tu zmínil WC, je třeba podotknout, že od loňska doznaly jistých změn. Zatímco vloni to byl komunismus, to je žlábek na chcaní a hnusný hajzly, letos to byl kapitalismus v podobě krásných nových mušlí, hajzlíků, dlažby, umývadel, a hlavně fungoval i pravidelný servis doplňování toaletního papíru a tekutého mýdla, vytírání podlahy. Veliká deviza tohoto festivalu!! I tak se ale našla taková hovada, která dokázala nasrat vedle mísy na zem a pak ještě rozlámat poklop i prknýnko. A pak mi ještě hanebně odcizit kelímek, který se mi nelíbil. Zdechněte vy hovada!! Z ARALLU jsem měl trochu strach. Před lety jsem si koupil za 7Kč jejich CD ve výprodeji a pak jsem i těch sedmi korun litoval. Takže jsem k nim přistupoval dost skepticky. Nakonec to nebylo vůbec špatné. Nejspíš to bylo díky křišťálově čistému zvuku. Pan zvukař se letos opravdu činil. První headliner festivalu VADER přijeli, zahráli, odjeli. Žádný překvápko se nekonalo, prostě Vader. Buďto je máš rád, nebo jsou ti u prdele. Opět skvěle nazvučeno. Poslední kapelou kterou jsme ve čtvrtek shlédli, byla AWRISIS. Pro mě to byla strašná mrdka. Kámoš prej že to bylo super. Ani hovno. Sračka to byla. Minimálně taková sračka jako tenhle report. 

PÁTEK
Páteční dýchánek jsme zahájili kapelou MADAFAKA, která zaujala snad jen růžovou kytarou jejich kytaráka. Byla růžovější než ten nejrůžovější plyšáček s chundelatejma ouškama ovázanýma mašličkou. Deathcore není náš šálek hnusného festivalového piva, a tak jsme kapelu tak nějak odbyli v pivním stanu. Beztak bylo vedro jako kráva. Jako růžová kráva. Taková ta co dojí jahodový jogurt. První páteční kapela, na kterou jsme se všichni těšili byli VAR a dědkové opět nezklamali. Jejich alkotreš prostě funguje. Charismatický zpěvák dokáže rozpohybovat i plyšovou mrtvolku v plyšové rakvičce. Možná mohl zkusit rozpohybovat i nějakou tu zasranou vílu meteoroložku, a teď nemám na mysli krávu Honsovou z českého hydrometeorologického ústavu, ale nějakou nadpřirozenou bytost, aby poslala trochu mraků, které by nás ochránili před žhnoucím sluncem, jež nám starým páprdům působilo srdeční zástavy a opruzeniny v rozkroku. Vedro ty vole jako kráva. Při Varech jsme se tedy smažili ve vlastní šťávě. 


Po vratislavickém alkoholickém rachotu jsme shlédli PIKODEATH, což je českoněmecká šikovná banda, se kterou jsem už měl tu čest na jiné akci, kde se mi líbili víc. Rozhodně více se mi líbili kratke zobaki z Ostravi, kapela NAHUM. To mě velmi mile překvapilo. V tu dobu jsme si našli šikovné místečko ve stínu na lavičce. Bohužel pro mě, jsem si sedl vedle ožralého individua, které na mě vylilo celé pivo. Dík vole. Pak jsem šel vyzkoušet, jak se serou růžová plyšová hovna na nových hajzlících a když jsem si sednul a začal uvolňovat řitní svěrač, z vedlejší kabinky pod zástěnou mi na pravou nohu nějaký vůl vylil pivo. Dík vole. Takže jsem byl zmáčený od piva, smrděl jsem jak plyšové pivní hovno, lezli po mě černí chlupatí pavouci a na hlavě mi přistála hnusná slizká žába. Začalo nám škrundat v našich léty vykrmovaných pajšlech, ale pajšly si na svůj gáblík musely počkat, protože šamponové zabijáky jsme si nemohli nechat ujít. SHAMPOON KILLER. Tahle all-star banda mě ničím neuráží, rád si ji poslechnu, ale přiznám se bez mučení obrovskou tarantulí, nemám od nich doma jedinou nahrávku. V hospodě mimo areál jsme si dali výtečnou večeři, někteří z nás nealkoholické nápoje. Po návratu do areálu mě napadla spásná myšlenka. Když je to pivo tam tak hnusný, co kdybychom si dali jablečného cidera od Kingswoodu? Zatímco moji milí plyšoví přátelé pivo v areálu Primátor jedenáctistupňové byla blitka druhé kategorie s osmi chlupatýma nohama, Kingswood ve vedlejším stánku byl absolutně plyšový, na rozdíl od piva to bylo chlazené, s ledem. Výtečná záležitost a po prochlastném čtvrtku parádní změna. Mému příteli ze severního výběžku se podařil husarský kousek, a to když své dceři, která se ho v konverzační aplikaci v telefonu ptala, jak se má a jaký to tam je, v domění že kámoš píše svému jinému kámošovi, odpověděl své dceři, že ke štěstí mu chybí už jen ňáká kunda. Ale to jen tak na okraj. Na pořadu dne byli FLESHLESS. Jejich kytarista odehrál set 10 dní po operaci ruky. Bohužel kapela měla strašnej, ale opravdu příšernej zvuk, zapřičiněný technickými problémy. Prostě se to nepovedlo. Ovšem pak nastalo opravdový peklo. Ze země přitepleného jazyka k nám dorazili BENIGHTED a bylo to prostě perfektní. Nejlepší kapela festivalu, s nejlepším zvukem, tomu se nedalo absolutně nic vytknout. Místo Invidiosus vystoupila nějaká kapela, která se představila jako OKULT (nebo OCCULT??). Ať tak nebo tak, strávili jsme je odpočinkem na molu, protože se nám to nelíbilo a pro mě osobně to byla asi nejhorší kapela z festu. Ale měli tam hromadu příznivců takže to asi bylo v pořádku. Druhý headliner, původně z Jeruzaléma, potom z Holandska a nakonec z Německa MELECHESH jsem už jednou viděl ve zkurveným klubu Futurum v Praze, kde měli příšernej zvuk a vůbec se mi to nelíbilo takže to podle všeho měla bejt pro mě mrdka, ale nakonec to nebylo vůbec zlé. Je mi jasný, že ortodoxní deathers splakali nad vejdělkem ale to je jen jejich problém. Nemají být omezení. Další kapela byla označována v promomateriálech jako middle east extreme metal. No možná stačilo napsat, že NERVECELL hrají death a bylo by vyřešeno. 


Zahráli docela dobře, ale průser pro ně byl, že hráli před dalším headlinerem MARDUK, kteréžto považuji za další vrchol festivalu, neboť takovou řežbu jsem už dlouho neviděl. Kam se na to serou všichni růžoví plyšový pavouci a všichni černí slizcí králíci. Marduk předvedli jak se to dělá. Pecka! A zvuk opět na úrovni dokonalosti. Po Marducích to mrdáme do ucha a mizíme. Cestou na hotel se blýská. Patrně na lepší časy. Déšť nás ale neschladil. Zatím...

SOBOTA
V sobotu jsem si vymodlil, že se půjdeme podívat na NOCTURNAL PESTILENCE. Klukům jsem nakecal, že jsou výborní a že mají skvělou zpěvačku. A jaký to bylo? Bylo to výborné a měli skvělou zpěvačku. Ale opravdu skvělou. Alena by patrně položila svůj prsatý život na pódiu kdyby to bylo nutné. Přechody mezi řvaním, blitím a čistými zpěvy dávala s lehkostí čerstvě ochundelatělého růžového králíčka, klávesačka točila hlavou za svým nástrojem, který nebyl ale moc slyšet, že se jí v jednu chvíli hlava odtrhla z krku a kutálela se broďákem až do Kostelce. Bicmen přesnej jak hodinky ze Švýcarska, a ta hudba.... Viděl jsem je před čtrnácti dny v Pardubících, kam nepřišli téměř žádní fanoušci. V sobotu v poledne v největší výhni se jich ale sešlo dost a určitě nelitovali. Výborné!


Fekální vůz zapřažený za traktor jezdil sem a tam a cucal sračky a chcanky vysrané a vychcané metalisty za posledních několik desítek hodin. Patrně proto, aby se neopakovala podobná záležitost jako vloni, kdy se to všechno ucpalo a slizké hnusné žáby si z močůvky a hoven udělali skluzavku, po které jezdili od sprch až do rybníku. Letos nás od podobného zvěrstva zachránil právě onen fekální vůz. Pivo v tu dobu bylo stále hnusné, nicméně jsme ho do sebe zase lili. Kapelu DUSTBORN jsme proseděli, prochlastali, proposlouchali ve stínu na lavičce. Stejně se mi to moc nelíbilo, takže proč se pálit v tom pekle, který na broďáku panovalo. CRANIOTOMY a jejich těžkotonážní slum kvičící pig death brutal total metal jsem si ale ujít nenechal a své čůrky potu, stékající z hlavy po zádech, jsem skrz prdel pouštěl pěkně po nohách až do sandálů. SHADE EMPIRE mě nebavilo, takže jsem zašel na výborný jablečný cider od Kingswoodu, který mi zpříjemnil to hnusné vedro kolem. 


V tom samém jsem pokračoval i při  DARK ANGELS. Také mě to nebavilo a stín ve společnosti jablečného cideru od Kingswoodu, to prostě nemělo chybu. V doprovodném programu, kterým prováděla Renhule alias Renáta Valešová nás rozesmála jedna její hláška: "Kdyby Ježíš neslezl z kříže, nebyly by takový problémy." Tato hláška byla zahlášena samozřejmě v souvislosti se sponzorskou firmou HAŠPL - spojovací materiály a bylo to při soutěži v zatloukání hřebíků špičatou stranou kladiva. On totiž, kdyby byl Ježíš přibit hřebíky od Hašpla, tak by z toho kříže určitě slézt nedokázal. Také se mi líbilo, jak si Renátka k sobě svolávala případné soutěžící. Nikomu se tam moc v tom vedru nechtělo tak na ně zaječela "tak poďte vy čůráci", načež se dav lidí přihnal. A když soutěž ukončovala, hlaholila "děkuji, jste miláčci, a taky čůráci". Moc sympatická holka. Když už jsem u těch čuráků, tak jednoho čuráka vypustila z úst i další sympatická žena, která zmoženě seděla na zábradlí a na své později přišlivší kámoše spustila "vy čůráci kuli vám sem přišla o nejlepší kapelu táhnete se jako smradi". Rozkošné když krásné dívky používají takovéto výrazy. O kapele SSOGE jsem si nikdy nemyslel nic pozitivního a tak hodnocení jejich setu, který jsme strávili ve stínu sedící na želvách, přenechám zasvěcenějším. Opět jsme vyrazili do hospody na večeři, popíjeli dobré pivo, dali si super žranici kterou nám záviděli všechny růžové králičice v okolí dvaceti kilometrů. Zpět do areálu jsme vyrazili na dalšího headlinera, kterým byli ROTTEN SOUND. Jako vždy byli výborní. Jo fakt nám se tahle muzika prostě líbí. No a co do psí kundy?! 


V tu dobu se začíná nebezpečně smrákat. Ale co podstatné, v tu dobu mi můj dementní zablokovaný organismus dovolil poprvé vychcat se do mušle za přítomnosti jiných lidí kolem. Bylo to třetí den festivalu v 18:55 hodin. Do té doby jsem musel chodit do kabinky. Jsem na sebe hrdý!! Ale to už honem fofrem štandopéde na překvapení všech překvapení kapelu HNUS UMÍRAJÍCÍ. To bylo skutečně výtečné. Parádní blackmetal, menší pódium jim sedlo jako hrnec na prdel. Co jim už sedlo míň, byla průtrž která se při jejich setu spustila a nutno říct, že hromadu fanoušků vůbec neodradila. My byli vybaveni pláštěnkami, konkrétně já barvy modré, zakoupené u větnamského prodejce za 30Kč. Když jsem si ji na sebe navlékl, zjistil jsem, že je vyrobena z porézního materiálu, takže jsem byl během chvíle celý mokrý. Děkujem tedy větnamcům za promokavou pláštěnku. Nechte si to patentovat vy kreténi!! Ke konci setu, patrně vlivem bouřky, větru a brutálního deště vypadl zvuk a kapela hrála jen z odposlechů, aby to po nějaké chvíli zabalila. Škoda. Ale i tak si myslím, že to pro ně byl zážitek. Ze stejného důvodu se opozdilo i vystoupení dalšího headlinera KEEP OF KALESSIN. Šli jsme smutnou kapelu před pódium podpořit a hlasitě skandovat, ale hrát se nedalo. 



Prostor ve kterém se kapela pohybovala byl pod vodou, všude eleketrické zásuvky, kabely, vybavení. Když přestalo pršet, pořadatelé vymetli vodu košťaty a Keep Of Kalessin které jsem odepsal už před začátkem festivalu spustili ten svůj hevík, kterej byl ale ty vole dobrej. Tak dobrej, že jsme tam vydrželi do konce. Zbytek festivalu jsme vynechali, protože pro naše slechy už nenabízel nic, co jsme považovali za nutné vidět. Tak takový byl letošní MetalGate Czech Death Fest z pohledu mých očí. Pokud tyhle hovna někdo dočetl až sem, zasluhuje maximální obdiv a pokud se mnou snad někdo nesouhlasí, musím zde podotknout jednu důležitou věc: To není můj problém.

Pro dalších pár fotek klikni na "další informace"




























Žádné komentáře:

Okomentovat