AUTO-MOTO-FARMÁŘSKÉ TRHY TUHAŇ


Krásné prostředí kopců, ožralý pan Čurda, mnohdy parádní zboží, výtečné občerstvení. To vše slibují burzy v Tuhani, kam několikrát ročně vyrazím. Ať už jako prodávající, kdy se do auta naloží bordel, kterej posbíráme na dvorku a na půdě, protože lidi jsou ochotni koupit kdejakou píčovinu, nebo jako kupující jen tak na čumendu. Na této burze se dá sehnat téměř vše. Od domácích potravin přes veteš až po živá zvířata. Já tam jezdím pro zábavu, ne abych vydělal, a tak se většinou ten bordel co nabízím, pohybuje v rozmezí od 5Kč do 20Kč. A i to je na některé lidi hodně. Například dětské oblečení, ať už je to zimní bunda, nebo kalhoty, všechno po pětikačce ale lidi stejně dlouze přemýšlí a prohlíží zboží, které pak odloží zpět. Docela k nepochopení, když se vezme v potaz, že pivo stojí dejme tomu 25Kč a to není nikomu líto za něj zaplatit. Já jako kupující jezdím na burzy hlavně kvůli gramofonovým deskám. A v Tuhani se občas na něco i narazí. Jednou takhle od nějakých cikánů, kteří patrně vyrabovali vytopený dům, protože všechny jejich věci byly plesnivé a smrděli hnilobou, jsem zakoupil skvělou desku King Diamond. Kdo by si to byl býval kdy pomyslel, že mezi rozpadajícími se obaly s nechutně poškrábanými deskami předních českých popových zmrdů let sedmdesátých a osmdesátých, vykoukne na mě za 30Kč právě King Diamond. A přesně kuli takovým nálezům tam jezdím. Sice obal desky se na jednom místě též vlivem vody rozpadal a deska samotná smrděla plísní, ale obal jsem si tak trochu vyspravil, vyčistil, desku umyl a kupodivu hraje za ty peníze překvapivě dobře. Navíc se jedná o velmi silný hudební materiál, takže radost veliká. 



Z dalších podobných úlovků se stalo CDčko kapely Tankard, které jsem zakoupil za nějakých tuším 10Kč a pak věnoval kámošovi (zdravím Zbyňka). 


Úplně největší majstrštyk se mi ale povedl docela nedávno.... Ten den to od rána vypadalo na propadák v podobě nedostatečného množství persón, ale jakmile na sračku ožralý maskot a majitel pozemků na kterých se burza pořádá, pan Milan Čurda (o něm později), do amplionu vyblil několik mouder, začalo se to tam zaplňovat. Já měl na prodej nějaké oblečení po dětech kus za pětikačku, ale pro lidi je to velká suma, takže jsem to věnoval do školky. Poté jsem měl na prodej několik knížek, ale prodaly se jen dvě. Aby taky ne, když tam vyřazuju sračky, které se mi nelíbí. Ale tak zase za pětikačku třeba 120 dnů Sodomy jen tak nekoupíš. A pak jsem měl mimo další bordel na prodej tři desky. Jeden poškrábanej českej repress Judas Priest - Painkiller za 100Kč, Torr - Armageddon za 200Kč a Root - Zjevení za 400Kč. Všechny tři desky mám ještě jednou, proto šly na prodej. Judas Priest si nadšeně odnesl jeden takový postarší rocker - snad mu to moc nebude přeskakovat, deska byla opravdu jetá. Ale to je jeho problém. Navíc za kilo.... Torr si odnesl mladík s krátkými vlasy a barevným tričkem s nějakými grafity. Root se sice neprodal (prodá se příště) ale zase se stal středem trapasu trojčlenné skupinky metalistů. Jeden měl na sobě tričko Tortharry, druhý měl na sobě tričko s logem nečitelné, patrně blackmetalové kapely a třetí měl na sobě tričko Czech Death Fest. Když zmerčili že je na prodej deska Root, vzal si ji do ruky ten s tričkem Czech Death Fest a jal se dávat svým kamarádům přednášku o tom, jak byl na Root ve Třtěnicích a že na této desce je písnička "Jáma Pekel". Poopravil jsem ho s úsměvem na rtech, že "Jáma Pekel" je od kapely Master´s Hammer a ne od Root. Neřekl ani slovo, položil desku a všichni odešli. Asi jsem ho odradil od koupě, ale za ten jejich trapas mi to stálo, no ne? Ale to není onen zmíněný  majstrštyk. Karma mě patrně odměnila za to, že jsem ztrapnil toho člověka a polechtala mě v žaludku. Takže jsem si šel pro klobásu, kterou tam mají za 55 korun českých a nevejde se na dva tácky. Je velká jak obrovské lejno. Chutná podstatně lépe. Jenže pro klobásku jsem nedošel. Kousek před stánekm s grilováním, jsem periferním viděním zahlédl cosi povědomého, co můj vycvičený zrak pozná na hony daleko. Metalovou desku. Sice jsem tam zahlédl jenom Citron - Plni Energie, ale i tak jsem tam zašel a mezi těmi třiceti deskami se začal přehrabovat. Byli tam nějaké Citroni, nějaké Vitacity, nějaké Tublatanky a podobné. A pak to přišlo. Ke konci hrabání mi hrklo v prdeli a myslel jsem že regulerně svěračem přeskřípnu hemerodia. Držel jsem v ruce desku staré české trashmetalové kapely SAX -  Zóna strachu. A za ní ROOT a za ní DEBUSTROL. Otočil jsem se na majitele s tím, že za kolik má ty desky a on odpověděl, že jsou po stovce. Jupíí!! Root byl dost poškrábanej s poničeným obalem, tak jsem ho tam vrátil. Navíc to byla právě deska "Zjevení", kterou jsem tam prodával v dobrém stavu a kterou mám ještě i ve sbírce. Debustrol - Neuropatolog mám sice taky ve sbírce, ale neber to za kilo. Na aukru se prodá za čtyři. Ale ty vole Sax sháním několik roků, na aukru jsem ho pod 7 stovek ještě neviděl. A teď ho mám za kilčo já, který většinou naopak desky přeplácí, neboť je chce prostě mít. Takže takhle jsem zaperlil. Dobře já!! Nutno podotknout, že když jsem si odnesl desky do auta a šel konečně na klobásku, v těch deskách se přehrabovala nějaká socka a vytahovala tam ty Citrony a Vitacity a Tublatanky a Root… Ale důležité je, že Sax a Debustrol jsem vytáhl já.


A nyní pár slov k panu Milanovi Čurdovi. Jednoznačně je to můj idol a vzor. Takhle si umí užívat život jenom on. Není snadné být každý den ožralý na sračky, ale on to zvládá s grácií a osobitostí jemu vlastní. Ráno, ještě za tmy, protože nejelepší obchody na každé burze se uskuteční právě ještě za tmy s baterkou před rozedněním, motá se Čurda už (nebo ještě??) ožralý a přátelsky klábosí s kýmkoliv, kdo o to má zájem. Vlivem pozdějších okamžiků a díky zmrdům, jako jsem já, je pak Čurda na sračku. Mám vyzkoušeno. Potřikráte jsem s Milanem totiž popil. Jednou to bylo pivko, podruhé slivovice a potřetí rum. Odměnou za tu čest mi bylo vyfocení se s Mistrem, který fekál pod 8 promile zásadně neřídí. Čurda má dokonce svoje pivo, které jsem také zakusil.










Zmínil jsem tu klobásu. To ale není jediné občerstvení, na které tu člověk narazí. Dá se tu pořídit jednak uzené klobásy a jednak grilované klobásy. Uzené jsou šunkové, grilované jsou vídeňské a paprikové. Pak je zde k dispozici uzený bůček, zákusky a chlebíčky všemožných druhů, káva, čaj, nealkoholické nápoje, alkoholické nápoje, popcorn, grilovaná kuřata, bramboráky a spousta dalších pochutin. V tomto směru tedy velmi dobré. Nesmí samozřejmě chybět ani krysí kuchyň z Větnamu. 


Krásný je tam východ slunce, který, ať je jakékoliv počasí, je prostě skvělý!! Burza se koná na svahu na silnici a na louce a z jedné strany je krásný kopec, který v ranní mlze a světle vycházejícího slunce vypadá supr. Bohužel nemám žádnou takovou reprezentativní fotku, která by vystihovala onen okamžik. 






Ne všichni jsou ale rádi, že se burza koná. Například jeden nasraný člověk si umístil parádní ceduli před svůj smrdutý pozemek. Patrně se setkal s tím, že v minulosti někdo z burzy vykonával potřebu na jeho trávě. Za tímto účelem jsou na burze k dispozici dvě čisté toiky a dole u občerstvení i normální WC. Jenže v přírodě je to vždycky lepší. Zvlášť když v sobě máte 7 piv a dva panáky s Čurdou, jak se mi to jednou podařilo. Potom neřešíte cedule zakazující vykonávat potřebu, ale to, abyste to včas stihli. 




A nejlepší věc jakou jsem objevil mezi prodávajícím zbožím??



V průběhu burzy v amplionech podél silnice hraje převážně rocková muzika a každých několik minut jsou vyhlašovány inzeráty. Takže pokud prodáváte třeba stádo krav a nechce se vám tam s nima tahat, stačí nahoře u vstupu nahlásit inzerát, že prodáte stádo krav a oni ho tam přečtou. Občas tam probíhají i nějaké předváděcí akce automobilky Dacia a i na veterány sem tam dojde. Jednou jsem byl dokonce svědkem i nějakého akrobatického ježdění na crossové motorce. A sem tam vám na kapotě auta přistane zelenej kůň.


A jednou tam taky byla soutěž v pití piva na ex o čurdovo tričko. Šel jsem zrovna kolem tak jsem to zaznamenal na svůj stařičký tlačítkový mobil...

Žádné komentáře:

Okomentovat