CZECH DEATH FEST 2013


Tento ročník jsem byl tuná poprvé a ještě k tomu jenom v pátek a jenom díky tomu, že tam hráli jedni takoví ubožáci ze Švýcar. Tuším nějak Sumiel, nebo Samuil nebo tak nějak se jmenovali. Každopádně že festival bude mít až takhle hodně pohodovou a rodinnou atmosféru, jak jsem se mohl dočíst, to jsem nečekal.

víc na pohodu to tam bejt nemohlo...


Už jen to místo konání v člověku vyvolá vzpomínky na dětství  když jsem s rodiči jezdil pod stan do různých autokempů. Czech Death Fest se totiž koná pravidelně v autokempu Brodský kousek za Červeným Kostelcem. Je tam místo tak pro 1000 pařících metalovejch magorů, rybník 10 metrů od pódia, pivko za 19 kaček, slušnej zvuk, rozmanitej výběr kapel. No kurva co víc si přát, než festival s pivem za devatenáct a s nejlepší kapelou na světě?? Poněvadž jsem musel v sobotu už na noční - teda nemusel, ale šel jsem - tak jsem dal jenom pátek a protože stejně jako já, tak i bratranec se kterým jsem tam byl, je fandou tý blbosti ze Švýcarska  tak jsme tam jeli hlavně kuli tomu. Plán byl tedy následující. Přijet, vidět conejvíc kapel až do hlavní hvězdy večera a v poklidu opustit s klidným svědomím festival.  První naběhla dle mého naprosto bezvýznamného názoru kapela ne moc zapadající do dramaturgie festivalu, FLOWERWHILE, kteří mi hudebně vůbec nesedli, ač jsem velice otevřený všem metalovým stylům. Tady to podle mě kazil ne příliš povedený čistý vokál. Ale na rozjezd a zahřátí zvukaře to byla nejspíš dobrá volba. Navíc když má člověk v ruce pivko, tak je v podstatě jedno co hraje za muziku... Další naběhli KRYPTOR.

KRYPTOR

Jedna z největších legend českého metalu. Já na ty legendy moc nejsu, takže mi jejich tvorba uniká. Nic jsem od nich nečekal a musím uznat, že Kryptor mě docela rozsekal. Z metalu je thrash u mě ten míň oblíbenej, ale tohleto fungovalo na 100%. Dohromady s výborným zvukem to ani jinak nemohlo dopadnout. Prostě pecka!! Další kapelou byla bandička mladých roztomilých (nechci psát přitepleně vypadajících, protože já taky zrovna dvakrát nevypadám jako metalista a gay nejsu) klučinů, kteří si říkají NOOSTRAK.

NOOSTRAK

Hudebně se jednalo o velice dobře zahranej technickej deathtík, řek bych že s prvkama coru, kterej taky moc nemusím, ale bylo to hodně v pohodě. Chvílema mi to připomínalo belgický šílence In Quest na jejich skvostným albu z roku 1997. Ale jen chvílema. Řek bych že o nich ještě uslyšíme. Po Noostraku naběhli asutralani CAPTAIN CLEANOFF které jsem měl tu čest vidět již 2x.

CAPTAIN CLEANOFF

Když jsem je viděl naposledy v dost okleštěný sestavě v Hradci Králové bylo to kurevský!! Tady, ač mám podobnou "hudbu" hodně rád, bylo dost hluchejch míst a zvukově to taky nebylo ono. Věřím tomu že za tři tejdny to na Obscene Extreme festu v Trutnově pořešeji líp a budu z nich hýkat nadšením. Další kapela byla pro mě pro změnu utrpení. Absolutně jsem totiž nepochopil AREA CORE. 

AREA CORE

 Svoje fandy tam ale měli takže asi ve svým oboru budou dobří. Ovšem potom naběhla INSANIA.

INSANIA




 Další kapela kterou jsem neměl nikdy v plánu vidět ani slyšet byli ATARI TERROR.

ATARI TERROR

Já myslel, že je to taková ta sračka něco jako Chinaski mixnutý ňůjorským hárdkorem, ale ty vole on to byl hodně slušnej nářez. Sice jsem si při jejich vystoupení pochutnával na vynikající klobáse  takže jsem kapelu sledoval jen tak letmo, ale musím uznat, že to mělo koule.

MEGAČŮRO ZA 45,--

Klobásu jsem do sebe ládoval, abych na další kapelu, na tu, na kterou jsme přijeli, kterou poslouchám a z celého svého srdce miluji od r. 1994 kdy jsem poprvé slyšel písničku "Baphomet´s Throne", tak abych nešel na autogramiádu týhle kapely s prázdným žaludkem, ve kterým v tu chvíli mohlo žbluňkat nějakejch 8-10 piv odhadem. Autogramiáda SAMAEL probíhala asi 5 metrů od rybníka.

SAMAELÍ AUTOGRAMIÁDA

Vsadím se, že kapela takovouhle autogramiádu ještě nezažila. Jak někde v Kotěhůlkách :-) A ta neskutečná účast. OSTUDA!! Bylo nás tam asi tak 15-20 nadšenejch skalních fandů. Ale na kapele nebylo vidět žádný zklamání (taky proč, žejo, aspoň to měli rychle za sebou) a rozdávali úsměvy. 

:-)

Byli tam sice autogramiádní karty a samolepky na stole, ale takovýhle autogramiádní karty a samolepky má každej kretén. Ovšem podepsanou bankovku dvouset korun českých, to hned tak kurva někdo nemá. Měl jsem v peněžence ještě tisícovku, ale to bych byl vážně už uplně ujetej magor. No a ruku jsem si nechal počmárat jenom kuli tomu, abych viděl reakci kapely na moje tetování. Když to uviděl basák, šťouchnul do vedle sedícího kytaristy a něco mu francouzsky řikal. Patrně něco v tom smyslu: "Hele to je ten retard co si nechal vyjet Samael na zápěstí." :-) Ale pak mi anglicky řikal, že tuhle ruku zná z fotek na facebooku. Když se podepisoval na dvoustovku kytarista, prohlásil, že "vypadá jako ten chlap na bankovce" . Znalci bankovek vědí, že dvoustovku zdobí učitel národů Jan Ámosů. Samael popíjeli plechovkovýho Braníka, což se pouze a jen potvrdilo, že nepochází ze země pivu zaslíbené :-) Doufám že se kluci po tom někde neposrali. Ale na oficiálních jejich stránkách nic o střevních problémech není, takže to asi dali v pohodě... Stejně jako dali v pohodě celej jejich set, kterej se skládal z hitu za hitem. A to nasazení!! Kurva! Uplně jiná kapela, než když jsem je viděl vloni na Brutal Assaultu, kde sice podali dobrej výkon, ale společně se zkurveným zvukem a hlasovou indispozicí zpěváka to nebylo ideální. A taky asi o 110% lepší než předloni v Praze v tom vykurveným Futuru, kde byl snad nejmizernější zvuk, jakej jsem kdy na koncertě zažil. V pátek SAMAEL předvedli bezchybnou jízdu plnou energie a já si chrochtal blahem. Prostě a jednoduše mě kapela přesvědčila, a já mám zase pro co žít. Škoda že nehráli aspoň o dvě hodiny dýl :-) Po Samael byl v plánu odjezd domů a ten se taky uskutečnil. V sobotu jsem (ne)musel na noční, takže sobotní program kterej byl taky poměrně nabitej jsem si (ne)musel nechat ujít.  Pokud bych to nějak shrnul, tak za mě tahle akce rozhodně zaslouží uznání a palec nahoru. Nechápu jak to pořadatelé můžou finančně zvládnout, ale zaplať našemu nejmilosrdnějšímu Pánu Bohu za to, že to zvládaji. 




Pro další fotky klikni na "Další informace"


















Žádné komentáře:

Okomentovat