1. 6. 2019 NOCTURNAL PESTILENCE, SÓL, NUUMMITE, CHANDRA


Malé dilema jsem řešil na den dětí, protože se sešly dvě zajímavé akce. Jedna 17km ode mě, zaměřená na death/grind prasárny a druhá 40km od domova zaměřená na black/rock scénu. Dal jsem přednost Pardubicím a jejich černě rockově laděnému večírku. A udělal jsem rozhodně dobře. To samé se nedá ovšem říci o dalších hudebně podobně smýšlejících lidech, protože návštěvnost byla absolutně ubohá, trapná a tristní. Vždyť při druhé kapele bylo prodáno 6 vstupenek... Na koncert jsem vyrazil autem s kámošem (zdravím Tomáše) s tím, že jsem nečekal bůhvíjakou návštěvnost, ale že to bude až takovejhle provar, to nemohl čekat nikdo. Pardubičáci dali patrně přednost diskotéce než pořádné muzice. A že se ten večer hrála hodně kvalitní muzika. Důvodem proč jsem se rozhodl projet víc benzínu do Pardubic než do Hořic na death/grind jednak byli výborní Nocturnal Pestilence a druhak, že postrock, potažmo nějaké odnože blackmetalu, se v našem kraji moc často neprezentují. První kapelou, která vystoupila s dvacetiminutovým zpožděním oproti avizovanému začátku akce,  byla NUUMMITE


Trojice sympaťáků do nás valila krásný postrock s občasnými blackmetalovými výlevy. Kluci hrají bez zpěvu a svojí hudbou se vyloženě baví. To na nich bylo vidět. A že hráli pro publikum, které by se dalo spočítat na prstech dvou končetin lenochoda tříprstého, si vůbec nepřipouštěli. Zvuk měli jako první kapela parádní. Já byl nadšen. I kdyby po nich přišly už jen samý blbosti, nelitoval bych že jsem na tuhle akci vyrazil. Jenže po nich samý blbosti nepřišly. Naopak, večírek měl stoupající tendenci kvality. Takže pokud jsem byl z Nuummite velmi mile překvapen, druhá CHANDRA mě potěšila svým post blackem jak víno s absolutně perfektním zvukem. 


Pan zvukař se činil. Počet členů se rozrostl na 4. Zajímavé bylo jejich rozestavění, kdy kytarista a  basák + druhý zpěvák v jedné osobě, stály zády k publiku, které čítalo v tu dobu šest platících a zbytek různých členů kapel. Asi se na tu návštěvnost nemohli dívat :-) Kytarista a první zpěvák stál bokem k pódiu.  Bicmen samozřejmě klasicky. Při poslechu jejich muziky mě napadlo jen jedno slovo: Sebevražda. Totální skáza a utrpení bylo slyšet z jejich utahaných songů kde to nejpomalejší tempo střídaly blackmetalové smrště. Zpěváci si mohli hlasivky vyzvracet v naprosté agónii. Vynikající!! Kapela neřekla ani slovo, mezi písničkami se občas ozval slabý povyk z hlediště, občas se neozvalo nic. Nebylo to ale tím, že by se nám to nelíbilo. Nikdo se pořádně neodvážil rušit ponurou atmosféru, která tam panovala. Jak hudebně, tak počtem návštěvníků... Třetí banda slibovala trochu jinou odnož metalu a opět to byla lahůdka. Kapela s názvem SÓL měla zajímavou vizuální stránku. 


Z počátku jsem si říkal, že dva silné halogeny namířené proti očím diváků nebude něco co bych dokázal zkousnout, ale když se kapela převlékla do svých kostýmů, vypadalo to skvěle. Celá kapela v černém, jen bubeník v bílém. Zvuk byl trochu méně čitelný než u Chandry, ale to bylo způsobené tím, že Chandra měla zvuk excelentní. Sól zahráli fantastický set plný rychlých i pomalejších temp, došlo i na čisté zpěvy. Bylo to úžasné a přeju všem, kteří se na tuhle akci vysrali, že to neviděli a neslyšeli. Já byl absolutně nadšen. Mezi návštěvníky přibyly další tři hlavy, ale to pořádající kapele Nocturnal Pestilence nemohlo od finančního debaklu pomoci, stejně jako moje podpora zakoupení jejich posledního CD. Závěrečnou kapelou tedy byli NOCTURNAL PESTILENCE se kterými jsem měl již jednou tu čest. A shodou okolností to bylo taky ve východních Čechách a taky na akci na kterou přišlo asi deset lidí. 


Když jsem je viděl minule, hráli s automatickými bicími a pěvkyně Alena používala výhradně growling. Včera mě velmi mile překvapilo použití čistých vokálů, které byly vynikající. Střídala to se řvaním za podpory pohybových kreací. Kytarista pařil jak zběsilý, klávesačka každou chvíli dělala za svým nástrojem svými havraními vlasy vrtuli, za ní absolutně flegmatický basák a všemu dodával rytmiku nový bubeník, toho času rodu mužského životného. Nocturnal Pestilence znám od jejich debutu, který jsem kdysi zakoupil. Pak jsem na ně tak trochu házel bobek, ale když jsem shlédl včerejší vystoupení, byl jsem velmi potěšen, že se kapela vyvíjí. Kapele to šlapalo jak hodinky, Alena by tam nechala život i hlasivky,... já nevim, ale oni si to snad užívali, i přes tu mizernou návštěvnost. Jediná malá výtka, zvuk na začátku nebyl ideální, ale v průběhu druhé písničky se vylepšil a bylo to zase v cajku. Nejlepší písnička večera pro mě byla v pořadí třetí v podání Nocturnal Pestilence, která byla věnovaná zúčastněným kapelám. Opravdu skvělé. Já byl  kurevsky spokojený. Mám rád, když na koncertě není moc lidí, ale tohle byl extrém. Tak snad si kapela spraví sebevědomí na CzechDeathFestu za dva tejdny. Já se na ně půjdu určitě podívat. 











Žádné komentáře:

Okomentovat