OD KARLA K NAGELLOVI

V jednom z minulých reportů jsem se maličko rozohnil za podpory mého známého na koncertě v Hradci Králové, že ceny některých desek v českýkch e-shopech jsou neúnosné, i když se za hranicemi prodávají za poloviční ceny. Ne, opravdu nemám potřebu a chuť platit 9 stovek za gramofonovou desku, kterou v Polsku nebo ve Francii můžu objednat za 60 polskych zlotych, respektive za 15 EUR. Může někdo namítat, že e-shop musí platit vysoké poštovné, a někdy i daň a clo. Ok, beru na vědomí. Proč ale teda natáhnou pak cenu každé desky? Proč to poštovné nerozpočítají mezi všechny kusy z balíku? Je pravda, že zrovna deska, o které je dneska řeč, tedy parádní album "nové" kapely COFFIN STORM vydala firma Peaceville, která u nás nemá moc zastoupení, a i ona tuto desku nenabízí nejlevněji. Na druhou stranu jsem ji na jednom anglickém shopu našel za usmrkaných dvacet eur. Plus pošta. Plus clo. Plus DPH. Zmrdství v přímým přenosu. To bych ale nebyl já, abych na to nešel od lesa. 

Nyní je nejvyšší čas né do pekla pozvat Dorotu Máchalovou, ale vysvětlit, co znamená nadpis dnešního výblitku "Od Karla k Nagellovi." Je to jednoduchý jak žebřík. Dávat vosum stováků za desku jak jsem zmínil, fakt nechci. Pokud pomineme etický důvod, tedy že je to rána pod pás na fanoušky, tak mi je jedno, že za ni dám 800Kč, jen ty prachy nesmí jít z rodinného rozpočtu. A jak pravidelní masochisté čtoucí tyhlety moje bláboly vědí, sem tam zajedu na vesnickou burzu, tam narazím na někoho, kdo neví jakou cenu má to, co prodává. Já to koupím za hezký úsměv, doma to očistím od prachu, šoupnu na aukční portál aukro.cz, na kterém jsou lační sběratelé všemožných píčovin a jsou ochotni za ně utratit nemalý peníz. Stalo se to 30.3. 2024 v půl osmý ráno, když jsem procházel prodejce všemožné veteše na burze v Tuhani, když jsem bystrým okem mým zaregistroval u jednoho pána na zemi krabičku s audiokazetama (pro později narozené, to jsou takové ty malé umělohmotné blbosti, ve kterých je pásek, na kterém je nahraná muzika) a na mikrosekundu jsem zahlédl na hřbetě jedné z nich část nápisu "...RAKŮ". Udělal jsem ještě dva kroky, než mi došlo, že to nemůže bejt nic jinýho, než originální kazeta od Karla Kryla, "Karavana Mraků". Vrátil jsem se a potvrdil si můj úsudek, když jsem vzal kazetu do ruky, kouknul dál do krabičky a jé hele, další Karlové Krylové. Kouknu na google, za kolik se prodávají na aukru, zeptám se prodejce, za kolik je prodá on mě a vyšlo mi z toho, že mě deska Coffin Storm nevyjde na osmsetkorun českých, nýbrž ji budu mít zdarma. Pan prodejce mi sdělil, že kazety prodává po desetikoruně. Když jsem mu podával 40Kč, oči mu svítily výdělkem. Ale mě víc.


Doma jsem si je poslechl abych se ujistil, že je na nich nahrané to co by tam být mělo. Bylo. Do aukce jsem musel napsat, že neručím za kvalitu, neboť jsem to poslouchal na nekvalitním přehrávači v nekvalitních sluchátkách a že je tedy pouze na potencionálních kupcích, kolik si přihodí. Aukce začínala od jedné koruny české. A jak to dopadlo?


Ale to není všechno. Burzový bůh se nademnou ten den slitoval a zavedl mě k jinému prodejci, kde jsem objevil ještě jednoho Karla Kryla "Karavana Mraků". Ptám se "Kolik za tu kazetu?" a paní odpovídá: "Kolik byste dal?" Vůbec mi to nebylo blbý a odpovím "10 korun". Paní nadšeně souhlasí, ale pán sedící v autě mi řekne, že "To je málo mladý pane...". Vůbec mi to nebylo blbý a odpovídám: "Tak teda 15 korun." Pán s mojí nabídkou souhlasil, a když jsem paní podával dvacetikorunu s tím, že nazpět nic nechci, byl spokojený i on. Takže do aukce půjde ještě jedna Karlova Karavana Mraků, která jak vidíte výše, se vydražila za 240Kč. Pln radosti jsem si odnesl kazety do auta a šel hledat dál nějaké poklady. A štěstí opět stálo při mě, když jsem u nějaké cikánky narazil na igelitku plnou kazet. Trochu jsem se v nich pohrabal a vytáhl z tašky dvě kazety Ládi Křížka, jednu kazetu Kreysonu a jednu kazetu Miloše Dodo Doležala. Za jednu paní cikánka chtěla 30Kč. Všechny se cenově pohybují kolem dvouset korun v aukcích. Já je tam někdy šoupnu zase pěkně od koruny a děj se vůle boží. Už tak z prodeje Karla můžu s čistým svědomím bez narušení rodinného rozpočtu objednat předraženou desku. Takže "Karla" z názvu příspěvku máme vysvětleného. Teď vysvětlím "Nagella". Nagell je příjmení zpěváka kapely Coffin Storm, kvůli které vznikl tento hnidopis. A taky je to jeden z dua kapely Darkthrone, která vydala nové album, které si taky musím koupit, takže si CD Darkthrone objednám společně s LP Coffin Storm a nepodpořím zmrdství nějakého českého e-shopu, neboť si to objednám z allegro.cz, což jsou Poláci. Díky Karle Kryle!!

Žádné komentáře:

Okomentovat