25. 8. 2017 TOUR DE BEER

Vždycky jsem chtěl s někým absolvovat chlastací cestu po novobydžovských hospodách a v každé si dát pivo. Ale to bych nedošel ani do polovičky a byl bych jak carskej důstojník. Tak jsem si naplánoval 4 zastávky a vyrazil na kole na téměř šedesátikilometrovou trasu. Bylo příšerné vedro a tak jsem byl rád, že už po deseti kilometrech byla první zastávka, konkrétně to byl Barešův ranč u Lužce nad Cidlinou. Prostředí je tam absolutně boží. Všechno skvěle zařízené, za plotem se pasou jeleni, bizoni a podobná havěť. Uprostřed krásného areálu je vyhřívaný bazén. Cestu lemují chatky k pronajmutí. Pro děti jsou tam houpačky. Pro dospělé venkovní grilování. Na stylovou restauraci navazuje krytá zahrádka, která je jen pár metrů od rybníka, kde si můžete zachytat ryby. Vzadu areálu jsou koníci. Prostě super. Kuchyně je tam výtečná. Kdo tam nikdy nebyl, měl by to napravit. Na obsluhu jsem čekal 3 minuty. Číšník byl velice sympatický a milý. Objednal jsem si Plzeň za 36Kč a ta byla výtečně vychlazená, hořká, prostě taková, jaká by měla být. Excelentní!!


Další zastávka mě čekala až po třiatřiceti kilometrech v Kladrubech nad Labem v Kolesech. Po třech minutách jsem se dočkal obsluhy, která byla nasraná, že musí v tom vedru makat. Prostředí je tam velmi pěkné. Příjezdová cesta vede kolem dostihového závodiště. Po projetí branou se ocitnete v upraveném statku s několika stájemi, hezkou hospodou a slunečníky před ní. Všude se pasou koníci, což má společně se stájemi za následek to, že po příjezdu na mě vlítlo hejno much a ty mě otravovaly až do mého odjezdu. Dal jsem si Radegast desítku za  24Kč. Bylo dobré, ale potřebovalo by trochu víc vychladit. Kuchyně je tam jednoduchá, rozhodně není vhodná pro fajnšmekry. Zelná polévka je tam vynikající!!



Po dalších jedenácti kilometrech byl v plánu Country Saloon v Chlumci nad Cidlinou (dnes La Putika). Prostředí tamní zahrádky je velice příjemné a čisté. Nachází se ve dvoře za hospodou, takže ruch z velmi rušné silnice, která vede podél hospody, je passé. Obsluha, která se dostavila po jedné minutě od mého příjezdu, se honosila ňadry s číslem 6 a více. Moc příjemné holčiny. Měl jsem Gambrinus desítku za 22Kč a byl exkluzivní!! Když jsem se tam někdy zastavil na oběd, vždycky jsem si vybral z jejich poledního menu a vždycky jsem za svoje peníze dostal co jsem očekával. Prostě normální hospoda.


Poslední zastávkou mého pivního putování byla zahrádka nádražní restaurace v Novém Bydžově, což byla uplně nejhorší pátá cenová, ale já to tam měl rád. Obsluha tam dříve byla důchodového věku, milá, pracovitá a čekal jsem na ni jednu minutu. Pivo kozel stálo 24Kč a bylo výborné. Je ale možné, že po najetých padesáti šesti kilometrech by mi chutnaly i Krušovice... S jídlem to tam bylo horší, neboť kuchyně tam nefungovala. I tak jsem si tam ale rád dal klobásu nebo česnekové chipsy. Škoda že to má teď jiný majitel a už tam nejezdím. Prostředí které tam bylo, bylo totiž skvělé. Dřevěné lavičky s dřevěnými stoly na zahrádce přilepené k budově a nad nima stříška po celé šíři. Sedíte, popíjíte, koukáte na slečny přicházející a odcházející k/z nádraží. Projíždějící auta vám spolehlivě zapráší pěnu v půllitru. Děti mohly využít trampolínu, houpačky, ping pong, prolézačku. Docela mi to chybí...


Po příjezdu domů jsem si v ledničce vzal plechovku Galahad Premium Lager a hupsnul do bazénu. Pivo bylo dobré, dobře vychlazené, obsluha byla formou samoobsluhy a už hodně dlouho mi nebylo tak skvěle. 


Žádné komentáře:

Okomentovat